Od roku akademickiego 2018/2019 na KUL dla studentów I roku prowadzone są zajęcia z zakresu przedsiębiorczości. W programie tego przedmiotu przewidziane są panele dyskusyjne nt. przedsiębiorczości, do których zapraszamy ekspertów, przedsiębiorców i przedstawicieli otoczenia biznesu. Chcemy w ten sposób przybliżyć młodym ludziom rynek pracy, pokazać jak inwestować w siebie w czasie studiów i jak przekuć pasję w pracę zarobkową. Projektując panel dyskusyjny postanowiliśmy, że chcemy zmienić wyobrażenie o przedsiębiorczości. Z jednej strony chcemy pokazać osoby, które prowadzą działalność na własny rachunek, z drugiej strony pokazać przedsiębiorczość jako kompetencję, połączenie określonych cech i umiejętności, których można się nauczyć i wykorzystać w biznesie, ale również na etacie.

 

Wydarzenie ma formę zamkniętą odbywa się online i jest adresowane do studentów I roku kilkunastu kierunków, które w semestrze zimowym realizują przedmiot “Przedsiębiorczość”. Jednak za zgodą naszych prelegentów niektóre z paneli dyskusyjnych zostaną nagrane i udostępnione na kanale YT Biura Karier. Zachęcamy do subskrybowania kanału i śledzenia informacji na fb Biura Karier KUL.



Harmonogram paneli dyskusyjnych i lista prelegentów

 


I panel dyskusyjny nt. Przedsiębiorczości | 11 stycznia 2021 r.

 

Prelegenci:

 

  • Justyna Przybysz – konsultant HR, mentor kariery i doradca zawodowy. Certyfikowany Coach ICC, konsultant Extended DISC® i Racjonalnej Terapii Zachowań (RTZ). Coach Mocnych Stron wg Instytutu Gallupa. Certyfikowany Facylitator Job Crafting i trener Gry Coachingowej „Podróż Bohatera “. Właścicielka marki Human Project. W swojej pracy specjalizuje się w rozpoznawaniu potencjału i rozwijaniu talentów, które budują zaangażowanie pracowników i generują zyski firm. Posiada szeroką wiedzę i 20-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte w projektach z zakresu rekrutacji, rozwoju, oceny i motywacji, realizowanych dla międzynarodowych organizacji z branży finansowej i spółek Skarbu Państwa. Jako trener biznesu projektuje i prowadzi warsztaty dla kadry menedżerskiej i zespołów z zakresu kompetencji miękkich i pracy zespołowej. W obszarze coachingu zajmuje się rozwojem kompetencji menedżerskich, efektywnością osobistą i planowaniem kariery. Pracuje z klientami indywidualnymi i biznesowymi. Wybrani klienci: Orange Polska, Takeda Pharma, Bosch Rethrox, Xella, MBank, Megabajt, Metlife, Bank Gospodarstwa Krajowego, Poczta Polska, Fundacja Humanites, Mondelez



  • Józef Szopiński dziennikarz i prezenter Polskiego Radia Lublin oraz TVP 3 Lublin Posiada lektorską Kartę Mikrofonową i prezenterską Kartę Ekranową – certyfikaty potwierdzające najwyższe umiejętności dziennikarskie wydawane przez Polskie Radio i Telewizję Polską. Konferansjer, gospodarz setek koncertów i festiwali. Wśród wydarzeń które prowadził znalazły się m.in.: występy laureata Oscara - Philipa Glassa czy laureata Grammy - Włodka Pawlika. Od 2003 roku pracuje w Polskim Radiu Lublin, gdzie prowadzi audycje muzyczne, publicystyczne oraz kulturalne. Jest lektorem i aktorem głosowym w słuchowiskach radiowych. Na Spotify prezentuje Halo Kultura PODCAST, w którym rozmawia o książkach, muzyce, filmach, komiksach, designie i wszystkim tym co wartościowe w światowej i polskiej kulturze. Od 2012 r. pracuje w TVP 3 Lublin jako prezenter porannego pasma informacyjno-publicystycznego oraz „Panoramy Lubelskiej”. Od 2016 do 2020 r. jako dziennikarz TVP INFO relacjonował najważniejsze wydarzenia polityczne i społeczne w kraju. Jest pomysłodawcą i organizatorem przyznawanej od 2007 r. nagrody dla młodych twórców i animatorów kulturalnych „Żurawie — Lubelskie Wyróżnienia Kulturalne”. Jest także współautorem projektu „Migamrap”, w ramach którego powstał pierwszy na świecie rap w języku migowym. Jako trener prowadzi szkolenia z zakresu wystąpień publicznych dla biznesu, NGO, sektora oświaty czy klientów indywidualnych. Pochodzi z Lublina, absolwent filologii polskiej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.



  • Szymon Milczanowski – doświadczony konsultant, interim manager i analityk biznesowy. Ceniony specjalista od zarządzania kryzysowego. Doradca w wielu procesach restrukturyzacji, zarządzania zmianą oraz tworzenia i wdrażania nowych strategii biznesowych. Od 19 lat zarządza zespołami, budżetami i organizacją projektów i procesów na wielu poziomach organizacyjnych. Przez lata realizował projekty w obszarze komunikacji, poprawy wizerunku, negocjacji i mediacji. Doskonale porusza się w warunkach dużej odpowiedzialności, stresu i umiejętności strategicznego myślenia. Założyciel i Partner Zarządzający w firmie konsultingowej Winstone sp. z o.o.



  • dr Paweł Fortuna – psycholog, adiunkt w Katedrze Psychologii Eksperymentalnej KUL, wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego, autor i współautor kilkunastu książek (w tym wielu nagrodzonych), współredaktor podręcznika "Psychologia biznesu", współtwórca konferencji "Aktualia" i "Ludzka Twarz Biznesu", członek ZAiKS i członek honorowy Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu

 




II panel dyskusyjny nt. przedsiębiorczości | 12 stycznia 2021 r.

 

Prelgenci:

 

  • Agnieszka Jurkowska – związana z branżą doradztwa personalnego od ponad 15 lat. Wiarygodny partner biznesowy zarówno w obszarze planowania zatrudnienia, jak i rozwoju pracowników. Specjalizuje się w projektach z obszaru rekrutacji, outplacementu i rozwoju kariery zawodowej. Doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowej firmie rekrutacyjnej Hays, pełniąc funkcje menedżerskie. Obecnie współtworzy butikową firmę Executive / Direct Search działającą w Europie Środkowo – Wschodniej. Jest absolwentką psychologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, akredytowanym coachem International Coach Federation (ICF), certyfikowanym coachem European Mentoring & Coaching Council (EMCC) oraz Business Coaching Diploma PwC. Jest facylitatorem Design Thinking oraz Job Crafting. Swoje doświadczenie w rekrutacji oraz wykształcenie wykorzystuje wspierając innych w kształtowaniu swojego życia zawodowego – pomaga zbudować strategię rozwoju kariery, przeprowadza przez zmiany zawodowe, uczy, jak znaleźć pracę. Tworzy podcast o nazwie „Scenariusze Kariery”.

 

  • Ilona Przetacznik – radca prawny, przedsiębiorca, ekspert prawa online, e-commerce, RODO i umów. Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Ukończyła studia prawnicze na KUL i praktyki w Polsce i we Francji, aplikację radcowską w Krakowie, lean management oraz project management, co pozwala jej tworzyć nieoczywiste rozwiązania prawne. Pracowała w największych korporacjach na świecie w językach francuskim i angielskim. Autorka kursów online, wyzwań, e-booków i innych produktów elektronicznych, np. kursu online RODO MUST HAVE dla małych firm #kursowzory oraz kursu online #Legalna Sprzedaż Online czy Pakietu dokumentów #Legalny e-sklep. Prowadzi blog legalnybiznesonline.pl. Pomaga małym i średnim przedsiębiorcom poprzez szkolenia, wdrożenia RODO, sporządzanie umów.

 


III panel dyskusyjny nt. przedsiębiorczości | 13 stycznia 2021 r.

 

Prelegenci:

 

  • Patrycja Załuska – prowadzi firmę RE:START KARIERY, fundację StartGO! Jest ekspertem rynku pracy, wykładowcą i kierownikiem modułu „Logika projektowa” na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Humanistyczno – Społecznego SWPS w Warszawie. Jest autorką licznych publikacji branżowych związanych z zarządzaniem i rozwojem kariery. Propagatorka myślenia projektowego i przedsiębiorczości. 

 

  • Jolanta Ambrożewicz – trener marketingu interakcyjnego, doradca biznesowy, mentor, pedagog i szkoleniowiec. Od lat związana z branżą e-commerce. Promotorka przedsiębiorczości, komunikacji i budowania relacji w oparciu o wartości. Zafascynowana content marketingiem i mediami społecznościowymi. Od ponad 10 lat prowadzi firmę, współpracując z markami różnych branż. Wspiera przedsiębiorców w strategii prezentowania wartościowych produktów i usług. Dostarcza wskazówki i narzędzia związane z działaniami marketingowymi, także w świecie online. Uczy skutecznej komunikacji i budowania relacji oraz tego, jak promować biznes. Nie tylko atrakcyjnie i skutecznie, ale też autentycznie i z radością. Autorka artykułów do portalu ObcasyPodlasia.pl, wspierających przedsiębiorcze Kobiety w prowadzeniu i rozwijaniu firm. Twórczyni kursów, warsztatów oraz szkoleń dotyczących relacji interpersonalnych i promowania biznesu. Również w wersji online. Wierzy, że każdy ma niepowtarzalny potencjał, który warto zaprezentować światu. Zachęca do korzystania z mocy interakcji i odważnego komunikowania wartości swoich produktów, usług i umiejętności. Prywatnie wielbicielka zwierząt, psychologii pozytywnej oraz turkusowych organizacji. Pasjonatka networkingu i interworkingu. Uzależniona od czytania książek. 

 

  • Rafał Cencora – współtwórca Podkarpackiej Przestrzeni Kreatywnej- KWADRAT, Fundacji INUP – Podkarpackiej Koalicji Startupów, koordynator Inkubatora Samsung w Rzeszowie. Obecnie w ramach firmy Hugetech realizuje projekt akceleratora "Idea Global" oraz programu inkubacyjnego w ramach Platform Startowych "Start In Podkarpackie". Wspiera funkcjonowanie i rozwój miejskiego programu akceleracyjnego Rzeszów Startup Akcelerator. Od lat zajmuje się wspieraniem ekosystemu startupowego w całej Polsce. 




 

IV panel dyskusyjny nt. przedsiębiorczości | 14 stycznia 2021 r.

 

Prelegenci:

 

  • Marta Szczodrak - Psycholog, interwentka kryzysowa, doradca zawodowy, specjalistka rozwoju zasobów ludzkich, trenerka umiejętności psychospołecznych z wykształcenia i zamiłowania. Pasjonatka ludzi od wielu lat zaangażowana w realizację projektów edukacyjnych i społecznych;) Zawodowo związana z Fundacją Sempre a Frente oraz Fundacją 2Kariera



  • dr Magłorzata Torój psycholog biznesu i coach (Professional Certified Coach ICF). Certyfikowany Trener FRIS. Superwizor coachingu. Wykładowca akademicki. Posiada ponad 16 letnie doświadczenie w opracowywaniu i prowadzeniu szkoleń i projektów konsultingowych oraz 11 letnie doświadczenie w zakresie coachingu (głównie coaching menedżerski na poziomie Executive). Łącznie przeprowadziła ponad 1000 godzin coachingu (w tym Executive Coaching i Life coaching). Jej odbiorcami są menedżerowie kierujący takimi obszarami/departamentami jak: logistyka, produkcja, serwis techniczny, zarządzanie projektami, HR, dział sprzedaży. Praca dotyczyła obszarów m. in.: efektywnego zarządzania (w tym proces delegowania), wzrostu świadomości i kreowania własnego stylu przywódczego, efektywnej komunikacji, rozwoju podstawowych umiejętności menedżerskich, rozwiązywania konfliktów, inteligencji emocjonalnej, asertywności. Na co dzień specjalizuje się w szkoleniach miękkich i projektach HR z obszarów umiejętności menedżerskich, autoprezentacji, komunikacji, budowania zespołu, asertywności, rozwiązywania konfliktów, diagnozy kompetencyjnej. Często zapraszana jest do projektów konsultingowych dotyczących diagnozy sytuacji problemowych w Organizacji lub oceny kompetencji osób, poprawy relacji w organizacji, klimatu organizacyjnego czy rozwiązywania konfliktów. W szkoleniach wykorzystuje różnorodne metody pozwalające na pogłębienie świadomości siebie w trenowanych obszarach. Jest autorką książek: „Jak być lepszym szefem? Inspiracje psychologiczne.” (z Pawłem Fortuną),„Praca z grupą szkoleniową – wszystko co powinien wiedzieć trener aby osiągnąć sukces.



  • Natalia Maciaś – Finance Project Manager, LSS Green Belt, Power Skills Trainer. Prowadzi swoją działalność o nazwie Skillia Consulting. Założyła ją z myślą o przekazywaniu wiedzy, zdobytej w trakcie pracy w międzynarodowych korporacjach. Jej doświadczenie zostało ukształtowane w ciągu kilku lat pracy na stanowiskach specjalistycznych, głównie w obszarze finansów korporacyjnych i zarządzania projektami. Od początku interesowała się też rozwojem i kształceniem ustawicznym aby w końcu zostać korporacyjnym trenerem wewnętrznym. Jej hobby poza korporacyjne to turystyka górska (jest przewodnikiem beskidzkim) oraz perfumy (ostatnio założyła swój kanał na YouTube: Skillia by Natalia).

 

Spotkania organizuje Biuro Karier KUL i Dział Kształcenia.

Autor: Marta Szymańska-Jarosz
Ostatnia aktualizacja: 19.01.2021, godz. 12:00 - Marta Szymańska-Jarosz