Życie studenta potrafi zaskakiwać. Jeśli zaskakuje negatywnie, nie zostajecie z problemem sami. Z prośbą o pomoc możecie zgłosić się do kilku instancji:

 

  • Koło Naukowe Studentów MISHuS KUL
    To organizacja studencka zrzeszająca studentów MISHuS. Pełni w praktyce rolę samorządu studenckiego Kolegium oraz tworzy największą przestrzeń spotkań MISHowców, którzy niejednokrotnie tylko dzięki Kołu mają możliwość się poznać. KNS MISHuS nie tylko jest na bieżąco z aktualnymi informacjami dotyczącymi organizacji studiów w Kolegium. Tutaj poznacie studia od „praktycznej" strony. Członkowie Koła są waszą pierwszą linią obrony i od nich otrzymacie wiadomości z pierwszej ręki — od studentów, którzy przechodzili to samo, więc znają odpowiedź na wasze pytanie lub wiedzą, gdzie powinniście się skierować.
  • Dyrektor Kolegium MISHuS
    Dyrektor Kolegium pełni funkcję analogiczną do dziekana wydziału — podpisuje programy studiów, przyjmuje podania studentów (np. o przesunięcie przedmiotów w programie, o IOS czy urlop dziekański), służy także radą studentom pierwszego roku, wspierając ich w wyborze kierunku czy tutora.
  • Sekretariat Wydziału Filozofii
    Sekretarz Kolegium MISHuS, który obsługuje nas w Sekretariacie Wydziału Filozofii, otrzymuje całą dokumentację związaną z przebiegiem studiów MISH-owców. To tutaj podbijacie legitymację studencką, a także przynosicie program studiów czy dokumenty związane z obroną pracy dyplomowej.
  • Studenci/starosta na danym kierunku
    W problemach związanych z danym kierunkiem, który studiujecie w ramach MISHuS np. zaliczenia czy organizacja zajęć, podmiotem pomagającym są przede wszystkim studenci waszego roku wraz ze starostą i opiekunem roku.
  • Prodziekan ds. studenckich/Rzecznik Praw Studenta
    W chwili, kiedy wyczerpane zostaną wszystkie możliwości rozwiązania danego problemu, a czujecie, że wasze prawa jako studenta zostały poważnie naruszone (np. macie problem z porozumieniem się z danym wykładowcą), nieodzowne może okazać się zwrócenie się z problemem najpierw do prodziekana ds. studenckich danego wydziału lub nawet do uczelnianego Rzecznika Praw Studenta.
  • Dział teleinformatyczny
    O ile za wpisywanie zaliczanych przez was przedmiotów do indeksu elektronicznego odpowiada Sekretariat Kolegium, to w kwestii problemów z funkcjonowaniem np. platformy e-kul czy Moodle pomocą służy Dział Teleinformatyczny.
  • Biblioteka
    Jeżeli chodzi o korzystanie z Biblioteki Uniwersyteckiej, podstawowe są dwie kwestie:
    1. Funkcję karty bibliotecznej pełni legitymacja studencka;
    2. Biblioteka Uniwersytecka podzielona jest na kilka filii - Główna znajduje się na ulicy Chopina, a poszczególne filie wydziałowe w innych miejscach, w tym bezpośrednio w budynkach KUL.

Do obsługi Biblioteki należy zgłaszać się m.in. z problemami dotyczącymi konta bibliotecznego

 

 

 

 

Autor: Andrzej Zykubek
Ostatnia aktualizacja: 15.02.2023, godz. 22:05 - Andrzej Zykubek