W środę 13 marca od 9:00 Zespół Biura Karier KUL zmieni hol Collegium Jana Pawła II w miejsce, gdzie kariera staje się #real;) Stworzymy kreatywną przestrzeń do dialogu, wymiany doświadczeń i zabawy.

 

Zapraszamy do spędzenia razem wartościowego czasu, rozmowy na tematy, na które brakuje nam czasu albo jeszcze w ogóle nie poddane refleksji: czyli jak szukać pracy, gdzie pójść na praktyki, jak zrobić CV, co trzeba wiedzieć przed rozmową o prace, co zrobić, gdy nie wiem, jaki zawód będzie dla mnie odpowiedni i jeszcze wiele innych tematów z obszaru planowania kariery oraz poszukiwania pracy.

 

 

Dla kogo?

Jeśli jesteś studentem, absolwentem i zacząłeś/aś myśleć o tym "co po studiach" - to jest miejsce dla Ciebie. 

 

Co Cię czeka?

  1. Informacje i porady: Zapraszamy do stoiska informacyjnego, gdzie poznasz naszą ofertę i usługi, takie jak doradztwo zawodowe, konsultacje CV, szkolenia oraz zapoznasz się z aktualnymi ofertami pracy, praktyk i staży.
  2. Zapisy w Portalu Kariera: Każdy z odwiedzających naszą strefę będzie mógł utworzyć konto w serwisie Portal Kariera i od tego momentu korzystać z opcji umówienia się na konsultacje, czy aplikowania na udostępnione oferty.
  3. Stworzysz z nami pamiątkową tablicę: Na specjalnej tablicy możesz zostawić swój ślad: imię i słowo-skojarzenie związane z Biurem Karier. Po wydarzeniu ten "obraz" zostanie wyeksponowany w naszym biurze. 
  4. "Karierowe Koło Fortuny": Spróbuj szczęścia, weź udział w konkursie i wygraj nagrody - vouchery na kawę, kanapki w barku No Logo i gadżety KUL.
  5. Poznaj ludzi: Nasz zespół oraz ambasadorów – studentów, którzy już odkryli "super moce" doradców zawodowych i specjalistów Biura Karier KUL.

 

A może warsztaty?

Wydarzeniu „Dzień z Biurem Karier KUL” towarzyszą warsztaty, które będziemy realizować w kolejnych dniach. Pomogą Ci zaplanować Twoją karierę i przygotować się do wejścia na rynek pracy. Ilość miejsc jest ograniczona, więc lepiej się pospiesz!

 

Widzimy się?

Zapisz sobie: 13 marca 2024 r. hol Collegium Jana Pawła II od strony Głównego Gmachu, tam, gdzie zazwyczaj przemykacie między wykładami. Zapraszamy na inaugurację wydarzenie o godzinie 9:00. Spotkanie otworzy Pani Prorektor ds. Kształcenia, dr hab. Ewa Trzaskowska, prof. KUL!

 


 

 

 WARSZTATY TOWARZYSZĄCE WYDARZENIU 

 

Warsztat nr 1 „Od Lęku do Lidera: Sekrety skutecznych prezentacji”

Termin: 13.03.2024 (środa), godzina 15:30-16:30, sala C-503

 

Link do zapisu: https://ankietybk.kul.pl/survey/883525ce-53dc-ee11-81a4-000c29779ebe/ 

 

Opis: Warsztat „Od Lęku do Lidera: Sekrety skutecznych prezentacji” koncentruje się na przełamywaniu barier psychicznych i budowaniu pewności siebie w kontekście publicznych wystąpień oraz prezentacji.  Uczestnicy dowiedzą się, jak przekształcać negatywne myśli i przekonania w pozytywne działania, aby skutecznie komunikować się w sytuacjach wymagających ekspozycji społecznej. Całość ma formę interaktywnych warsztatów z ćwiczeniami praktycznymi, które pomogą uczestnikom stać się pewnymi siebie liderami w przemawianiu.

 

Prowadząca: Aleksandra Kot, Ambasadorka Biura Karier KUL, Trenerka mentalna, uczestniczka Szkoły Liderów Wyższego Ja, członkini klubu mówców Toastmasters na ścieżce coachingowej, szkoleniowiec, do niedawna również koordynatorka ATM Biznes, współzałożycielka jednostki harcerskiej oraz partner biznesowy Akademii KungMindFu

Obowiązują zapisy. W warsztacie może uczestniczyć maksymalnie 20 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń.

 


 

Warsztat nr 2 „Przepis na dobre CV. Jak aktywnie szukać pracy?”

Termin: 14.03.2024 (czwartek), godziny 15:50 – 17:30; sala C-318

 

Link do zapisu: https://ankietybk.kul.pl/survey/afd5cd12-54dc-ee11-81a4-000c29779ebe/

 

Opis: Podczas warsztatu zostanie omówiona m.in. struktura CV, personalizacja dla stanowisk, kwestia klauzuli RODO i błędów w CV. Dowiesz się, jak zadbać o szatę graficzną i treść wszystkich sekcji. Poznasz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania: ,,Czy umieszczać wszystkie miejsca pracy w swoim CV?", ,,Jakie zdjęcie dołączyć do CV?", ,,Jak zadbać o to, aby CV było atrakcyjne dla konkretnego pracodawcy?". Dodatkowo poznasz wszystkie metody aktywnego poszukiwania najlepszego dla Ciebie miejsca pracy. Koniecznie zabierz na szkolenie swoje CV ! Doradca zawodowy udzieli Ci wskazówek i podpowie, jak je udoskonalić. 

Obowiązują zapisy. W warsztacie może uczestniczyć maksymalnie 20 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Prowadząca: Dorota Maj, psycholog, doradca zawodowy, trener, coach w Biuro Karier KUL. 

 


 

Warsztat nr 3 „Szybki start na LinkedIn. Buduj swój profesjonalny profil osobisty”

Termin: 18.03.2024 (poniedziałek), godziny 9:10-11:10, sala C-114

 

Link do zapisu: https://ankietybk.kul.pl/survey/3b4e0651-a4db-ee11-81a4-000c29779ebe/ 

 

Uwaga! Warunkiem udziału w szkoleniu jest posiadanie konta na LinkedIn. Na zajęciach każdy z uczestników może mieć ze sobą laptop, aby w czasie rzeczywistym pracować nad swoim profilem.

 

Opis:

Jeśli jesteś osobą chcącą poznać potencjał platformy LinkedIn i jej znaczenie na drodze do kariery, zapraszam na warsztat. Za pomocą LinkedIn możesz:

  • zadbać o swój wizerunek i pierwsze wrażenie w sieci, gdzie ciągle jesteśmy „googlowani”
  • rozwijać relacje zawodowe i docierać do swojej docelowej grupy
  • uczyć się nowych rzeczy, śledzić trendy, dyskutować i poszerzać perspektywy dzięki specjalistom z różnych dziedzin.

Podczas warsztatu, krok po kroku dowiesz się: jak skutecznie określić cel obecności i grupę docelową, jak zwiększyć widoczność swojego profilu poprzez słowa kluczowe, jak uzupełnić poszczególne sekcje w profilu na LinkedIn, aby znalazł Cię rekruter albo klient.

 

Obowiązują zapisy. W warsztacie może uczestniczyć maksymalnie 20 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Prowadząca: Marta Szymańska-Jarosz

Jestem certyfikowaną projektantką kariery, trenerem LinkedIn, specjalistką ds. promocji i komunikacji w Biurze Karier KUL. Od ponad 10 lat realizuje w środowisku akademickim projekty edukacyjne dotyczące planowania kariery, poszukiwania pracy i rozwoju kompetencji przedsiębiorczych. Jestem wielką entuzjastką wykorzystania LinkedIn do budowania marki osobistej, dlatego wspieram w opracowaniu efektywnych profili osobistych na tej platformie, zarówno osoby indywidualne, jak i zespoły. W social mediach (IG i LI) buduję markę osobistą jako @DziewczynaOdLinkedin’a.

 


 

Warsztat nr 4 „Rozmowa kwalifikacyjna – czyli sztuka przekonywania pracodawcy”

Termin: 19.03.2024 (wtorek), godziny 10:00 – 13:00; sala C-326

 

Link do zapisu: https://ankietybk.kul.pl/survey/3ad68598-4fdc-ee11-81a4-000c29779ebe/ 

 

Opis:

Zapraszam na praktyczne zajęcia przybliżające tajniki spotkania rekrutacyjnego. Podczas treningu:

  • zmierzysz się z umiejętnością prezentowania swojego potencjału w interesujący dla pracodawcy sposób;
  • przećwiczysz budowanie odpowiedzi na pytania w wywiadzie ustrukturalizowanym opartym na kompetencjach;
  • poznasz najczęściej zadawane pytania podczas interview;
  • nauczysz się sposobu przewidywania tego, co może być przedmiotem zainteresowania pracodawcy;
  • wypróbujesz różne sposoby prezentowania swojej motywacji do wykonywania danej pracy oraz sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas interview;
  • poznasz najczęstsze błędy popełnianie przez kandydatów;
  • dowiesz się na co warto położyć akcent podczas rozmowy stacjonarnej, a na co podczas spotkania on-line.

Na zajęcia zapraszam studentów KUL. Obowiązują zapisy. W warsztacie może uczestniczyć maksymalnie 15 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Prowadząca: Marta Wziątek

Jestem psychologiem, doradcą zawodowym, coach-em oraz mentorem. Od 20 lat prowadzę procesy rozwojowe indywidualne i grupowe w obszarze: poradnictwa zawodowego, doradztwa personalnego, treningu kompetencji społecznych i organizacyjnych. Wspieram w zmianie na etapie: planowania ścieżki zawodowej, wchodzenia na rynek pracy oraz budowania złożonych strategii zawodowych. Przeprowadziłam ponad 500 godzin coachingu w standardzie ICF z klientem indywidualnym i grupowym. Od 3 lat prowadzę Program Mentoringowy KUL, w którym studenci oraz eksperci z długoletnim doświadczeniem zawodowym pracują nad realizacją ambitnych projektów zawodowych i rozwojowych.

 

 

Czekamy na Was!

Ekipa z Biura Karier KUL

Autor: Barbara Szymczak
Ostatnia aktualizacja: 08.03.2024, godz. 08:46 - Barbara Szymczak