2018 Prace magisterskie
- Monika Czarnecka, Wymiar kulturotwórczy polskich kanałów w serwisie YouTube (na wybranych przykładach)
- Angelika Kobylarz, Fotografia post mortem. Historia i współczesność
- Sebastian Kwiatek, Współczesne teatry studenckie w Lublinie (na wybranych przykładach)
- Zuzanna Markowska, Żywa Biblioteka jako współczesne zjawisko kulturowe w Polsce
- Dominika Rejman, Teatr plastyczny Józefa Szajny na tle teatrów Tadeusza Kantora i Leszka Mądzika
- Emilia Rolak, Cmentarz przy ulicy Lipowej jako odzwierciedlenie wielokulturowości Lublina
- Wykrętek Kamil, Selfie jako współczesny przekaz kulturowy
2016
1. Bałchanowski Albert, Strategia promocji instytucji kultury w nowych mediach
- Bortnik Justyna, Reportaż radiowy jako medium pamięci. Czasy II wojny światowej z perspektywy kobiet
- Butrym Oktawia, Kina lubelskie w architekturze i życiu kulturalnym miasta w XX wieku
- Czarnecka Monika, Lubelscy poeci dwudziestolecia międzywojennego - wystawa afiszy typograficznych
- Dudek Karolina, Publikacja internetowa - specyfika, proces powstawania i promocja na przykładzie specjalistycznej książki elektronicznej
- Herbergier Urszula, Opowieść świadka historii. Praktyka historii mówionej – studium przypadku – rola, funkcjonowanie i proces tworzenia
- Jakóbczyk Karol, „Impostor – tajemnica Maciejewskiego”. Projekt gry miejskiej na podstawie serii kryminałów Marcina Wrońskiego
- Kępińska Arletta, Lalki w teatrze. Ich rola na przykładzie działalności Teatru Hansa Christiana Andersena w Lublinie. Działania animacyjne
- Kwiatek Sebastian, Teatry studenckie na przykładzie działalności artystycznej Teatru ITP
- Pietrala Anna, Rola menedżera muzycznego w tworzeniu wydarzenia artystycznego na przykładzie organizacji koncertu
- Rejman Dominika, Współczesny teatr lalek – specyfika sztuki lalkarskiej na przykładzie warsztatów animacyjnych
- Stachniuk Anna, Historia makijażu – opowieść filmowa o kanonach piękna kobiety
- Szulc Jan, Film jako przekaz kulturowy – realizacja tryptyku o Starym Mieście w Lublinie
- Tes Angelika, Strategia organizacji wydarzenia kulturalnego w środowisku akademickim. Prezentacja działalności studentów Tekstów Kultury i Animacji Sieci
- Waryszak-Lubaś Klaudia, Reportaż filmowy jako narracja o dyskryminacji
- Wykrętek Kamil, Reporterski zapis rekonstruowania historii na podstawie działalności firmy „Mundury Czarnecki” w Lublinie
2015
- Sara Pawłowska, "Głos kobiety żydowskiej" na łamach "Nowego Dziennika" w latach 1928-1930
- 2. Paulina Pomajda, Drohobycz jako przestrzeń wielokulturowa w oparciu o dylogię Andrzeja Chciuka Atlantyda i Ziemia Księżycowa
- Justyna Strus, Egzystencja kobiety w Auschwitz na podstawie powieści Seweryny Szmaglewskiej Dymy nad Birkenau i Zapowiada się piękny dzień
2014
- Monika Bernat, Rekonstruowanie pamięci – zapisy doświadczeń Zagłady w "Podróży" i "Odpływającym ogrodzie" Idy Fink
- Weronika Kaciuczyk, Sposoby kreowania przestrzeni w "Opowiadaniach podolskich" Juliana Wołoszynowskiego
- Sylwia Kocjan, Postacie magiczne w opowiadaniach cygańskich Magdaleny Ficowskiej-Łuszczek
- Angelika Kowalik, Lwów jako miejsce utracone we wspomnieniach Adama Hollanka ,,Ja z Łyczakowa"
- Beata Kozyra, Poezja jako forma opisywania doświadczenia Zagłady - liryka Irit Amiel
- Magdalena Szulc, Emigracja i reemigracja w prozie Janiny Bauman
2013
- Patrycja Sobich, Kazimierz jako przestrzeń polsko-żydowska w odwołaniu do powieści Adolfa Rudnickiego „Lato” oraz Marii Kuncewiczowej „Dwa księżyce”
- Ewelina Smalec, Przestrzeń ukochana i przestrzeń przeklęta na wybranych przykładach z twórczości prozatorskiej i lirycznej Haliny Birenbaum
- Katarzyna Róg, Rola zwierząt magicznych w baśniach cygańskich Jerzego Ficowskiego „Gałązka z Drzewa Słońca"
2012
- Magdalena Dyś, Wybrane motywy kultury włoskiej w opowiadaniach Gustawa Herlinga Grudzińskiego
- Katarzyna Kuśnierz, Pamięć jako kategoria nadrzędna w Tryptyku wileńskim Zbigniewa Żakiewicza
- Agnieszka Palczewska, Motyw Boga we wczesnej twórczości Aleksandra Wata
- SylwiaRajtak, Wizerunki kobiet w "Oksanie" i "Zasypie wszystko zawieje..." Włodzimierza Odojewskiego
- Justyna Smyk, Wątki protestanckie w wybranych opowiadaniach Jerzego Pilcha
- Katarzyna Ślęzak, Zagłada widziana oczami dziecka na podstawie wybranych utworów Henryka Grynberga
- Magdalena Wołodko, Kobiece strategie przetrwania Zagłady w twórczości Hanny Krall
2011
- Piotr Cieciuch, Portrety bohaterów kresowych w dylogii Andrzeja Chciuka Atlantyda. Opowieść o Wielkim Księstwie Bałaku oraz w Ziemi księżycowej. Drugiej opowieści o Wielkim Księstwie Bałaku.
- Katarzyna Fiszlak, Portrety kobiet w czasach Zagłady w odniesieniu do opowiadań Idy Fink i Irit Amiel.
- Joanna Kamińska, Syndrom ocalonego w wybranych utworach Stanisława Benskiego.
- Agnieszka Lipska, Huculskie obrzędy okresu Bożego Narodzenia w Prawdzie Starowieku Stanisława Vincenza.
- Dominka Osypanko, Portret kobiety kresowej na przykładzie Bohini Tadeusza Konwickiego.
- Aleksandra Oszust: Symbole magiczne w baśniach cygańskich ze zbioru Gałązka z drzewa słońca Jerzego Ficowskiego.
- Agnieszka Paluch, Portret rodziny w Głosach w ciemności i Śnie Azriela Juliana Stryjkowskiego.
- Angelika Rokosz, Trzykrotnie narodzone…. O kobiecej psychice w prozie Miriam Akavii.
Autor: Aleksandra Dziak
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2018, godz. 15:37 - Magdalena Marzec-Jóźwicka
Ostatnia aktualizacja: 24.10.2018, godz. 15:37 - Magdalena Marzec-Jóźwicka