„Maraton do pracy”

 

debata doświadczonych HR-owców!!!

 

27 października 2015r.

 

godz. 11:30 – 13:30, CTW s.114

 

Zachęcamy do udziału w debacie ekspertów rynku pracy – „Maraton do pracy”. Przedstawiciele największych pracodawców w Polsce podpowiedzą w co inwestować swój czas, żeby osiągnąć sukces zawodowy, w jakim kierunku będzie kształtował się rynek pracy w Polsce, co to są inteligentne branże, które kompetencje należą do kompetencji przyszłości oraz czy wizerunek kandydata ma wpływ na powodzenie
w procesie selekcji.

 

Dyskusja będzie koncentrować się wokół następujących zagadnień:

 

  • Mind the gap!” - zderzenie z rynkiem pracy. Co dają praktyki, staż, udział w projektach?
  • „Inteligentne branże” (sektor BPO) – jakich specjalistów szukają. W rozwój których kompetencji należy inwestować swój czas i zasoby?
  • Co to jest start-up? Czy ścieżka zawodowa w formie startupów jest dobrym rozwiązaniem dla młodych ludzi.
  • Własna firma odpowiednia dla 40-latków - prawda czy mit!
  • Korporacja międzynarodowa, średnia lub mała firma, a może działalność gospodarcza. Jakie korzyści niosą dla młodych ludzi poszczególne ścieżki?
  • Kompetencje przyszłości – jak będzie wyglądał rynek pracy za 10 lat?
  • „Wizerunek” - kiedy należy go zacząć kreować. Czy budowanie własnej marki jest ważne w przypadku młodych ludzi wchodzących na rynek pracy?

 

 

Panel poprowadzi dziennikarka TVP Lublin, dokumentalistka
dr Joanna Sosnowska

 

Przyjdź i zadaj nurtujące Cię pytanie!

______________________________________________________

 

MARATON DO PRACY 2014

 

 

Podczas debaty „Maraton do pracy” doświadczeni rekruterzy i przedstawiciele firm podpowiedzieli, w co inwestować swój czas, aby osiągnąć sukces zawodowy, czego szukają pracodawcy u kandydatów do pracy oraz czy „opłaca się” inwestować w wyższe wykształcenie. Panel dyskusyjny poprowadził lubelski dziennikarz Józef Szopiński.

 

 

Klucz do sukcesu

Według ekspertów podstawowym kluczem do osiągnięcia sukcesu jest motywacja do pracy, umiejętności interpersonalne i językowe.

Jak mówi przysłowie, dla chcącego nic trudnego. Dla nas istotne są umiejętności przystosowania się do nowych warunków i szybkiego uczenia – twierdzi Katarzyna Goral z Proama.

Studia to tylko bilet wstępu. Ważne są kompetencje społeczne i umiejętność zarządzania sobą w zmianie, zwłaszcza współcześnie, kiedy świat ciągle ewoluuje – mówi Małgorzata Tokarz z Tesco Polska.

 

Idealny kandydat

Można nakreślić „wzór” idealnego kandydata do pracy, który oprócz skończonych studiów wyższych, posiada kilkuletnie doświadczenie. Jednakże czy taki ideał istnieje i jak wcześniejsze doświadczenie oceniane jest przez pracodawców?

Nie dyskwalifikujemy nikogo. Dostarczamy szkolenia z logistyki, księgowości, więc nawet osoby bez doświadczenia mają szansę dostać u nas pracę, ale liczy się dla nas znajomość języków obcych i motywacja do pracy – mówi Magdalena Jędrzejczak z Infosys BPO Polska.

Jednakże pracodawcy bardzo doceniają zaangażowanie w działalność w organizacjach studenckich i aktywność wolontariacką. – Dzięki temu można zdobyć kompetencje, które wypełnią lukę między studiami a pracą. Wcześniejsze doświadczenie pozwala również wykształcić w sobie tę motywację do pracy – stwierdza Michał Bardo z HCL Poland Sp. z o.o.,

Osoby, które pracują w biurach karier czy kołach naukowych, mają u pracodawcy duży plus. Dzięki takiej działalności budują swoją markę – dodaje Małgorzata Tokarz z Tesco Polska.

 

W co warto inwestować swój czas?

Eksperci kilkakrotnie podkreślali, że bardzo ważna jest znajomość języków obcych. Język angielski jest podstawowym językiem biznesu, ale żeby się wyróżnić warto inwestować w naukę innych, może czasem mniej popularnych języków.

Żeby znaleźć dobrą pracę, trzeba znać języki obce – dodaje Aleksandra Ostasz z Genpact Poland.

Istotne jest, żeby CV kandydata do pracy prezentowało różne aktywności, których się on podejmował: praktyki, staże, może nawet wcześniejszą pracę. Dlatego tak ważne jest dobre wykorzystanie czasu studiów, kiedy można sprawdzać się w różnych rolach i szukać tego, co interesujące.

W firmach czasami funkcjonuje „system poleceń”, dlatego każda osoba, z którą współpracujesz może w przyszłości podpowiedzieć komuś, że jesteś dobrym grafikiem czy świetnie znasz język niderlandzki. – Ważne są też kontakty, które uda wam się zdobyć na studiach – doradza Łukasz Stachurski z Indesit Company Polska Sp. z o.o. Pracę można znaleźć po każdym kierunku studiów, tylko trzeba umieć ten 3 – czy 5 – letni okres odpowiednio wykorzystać.

 


Artykuł przygotowała:

Magdalena Gładysz

Ambasador Biura Karier KUL

Studentka II roku II stopnia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Autor: Marta Szymańska-Jarosz
Ostatnia aktualizacja: 18.10.2015, godz. 19:26 - Marta Wziątek