PROM – krótkookresowa wymiana akademicka

logotyp

 

O PROJEKCIE

Program „PROM – krótkookresowa wymiana akademicka” jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu pn. „Krótkookresowa wymiana akademicka sposobem na podniesienie jakości kształcenia w instytucjach szkolnictwa wyższego i nauki” o numerze FERS.01.05-IP.08-0218/23.

Cel: podniesienie kompetencji niezbędnych w pracy na stanowiskach badawczych i badawczo-dydaktycznych przedstawicieli/ek kadry akademickiej i doktorantów/tek, zarówno z KUL, jak i z zagranicy, poprzez realizację krótkookresowych mobilności wyjazdowych i przyjazdowych.

Okres realizacji: 1 października 2024 r. - 30 września 2025 r.

Budżet projektu: 626 250,00 zł

 

REKRUTACJA

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych doktorantów/tki i reprezentantów kadry akademickiej z KUL i zagranicy, w tym pochodzących spoza UE, do składania wniosków na stypendia wyjazdowe/przyjazdowe.

Termin składania wniosków to 12 stycznia 2025 r.

Cele krótkookresowych mobilności (do wyboru maks. 3 typy działań):

  1. aktywny udział w konferencji za granicą (wystąpienie, w tym udział w sesji posterowej)
  2. pozyskanie materiałów do pracy doktorskiej/artykułu naukowego
  3. udział w szkole letniej, szkole zimowej
  4. wykonanie pomiarów z wykorzystaniem unikatowej aparatury, testowanie aparatury badawczej, unikalnego instrumentarium artystycznego
  5. udział w krótkich formach kształcenia tj. kursach w tym intensywnych zaliczanych do procesu kształcenia, warsztatach, stażach zawodowych lub stażach przemysłowych, wizytach studyjnych, w tym również realizowanych u przedsiębiorców
  6. wykonanie kwerend archiwalnych lub bibliotecznych
  7. prowadzenie zajęć dydaktycznych
  8. udział w przygotowaniu międzynarodowego wniosku grantowego

Zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie (do pobrania). UWAGA: kompletna dokumentacja rekrutacyjna składa się z następujących dokumentów:

  1. formularz uczestnictwa w projekcie (preferowana jest elektroniczna forma wypełnienia formularza), patrz: Załącznik nr 1
  2. zaświadczenie z sekretariatu Szkoły Doktorskiej KUL potwierdzające posiadanie statusu uczestnika/ki studiów doktoranckich na KUL lub w instytucji zagranicznej (zależnie od kierunku wyjazdu) - dot. doktorantów/tek; zaświadczenie o zatrudnieniu na KUL lub w instytucji zagranicznej (zależnie od kierunku wyjazdu) - dot. kadry akademickiej
  3. zaświadczenie o znajomości języka niezbędnego do zrealizowania programu wyjazdu w jednej z następujących form: międzynarodowy certyfikat; zaświadczenie z jednostki, w której kandydat/tka ukończył kurs na danym poziomie znajomości języka; kserokopia protokołu z egzaminu doktorskiego potwierdzona za zgodność z oryginałem; oświadczenie kandydata/tki (brak wzorca dokumentu)
  4. oryginał lub kopię potwierdzenia przyjęcia kandydata/tki z Instytucji przyjmującej, np. w formie: oryginalnego pisma, wydruku z poczty e-mail
  5. kwestionariusz autooceny poziomu kompetencji badawczo-dydaktycznych (PRZED korzystaniem z określonej formy (form) wsparcia w projekcie) - online (LINK)

Ww. dokumenty wypełnia się w języku polskim. W przypadku osoby z niepełnosprawnością, która uniemożliwia jej złożenie dokumentów w takiej formie, formę złożenia dokumentów – stosownie do rodzaju niepełnosprawności – określi każdorazowo Kierownik projektu.

W przypadku doktorantów/tek i kadry akademickiej KUL, komplet dokumentów rekrutacyjnych należy dostarczyć osobiście lub pocztą tradycyjną na adres biura projektu: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Dział Projektów Naukowych, Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin, Centrum Transferu Wiedzy (CTW), pokój 19.

Dokumenty niekompletne, nieczytelne i niespełniające warunków formalnych, w tym złożone po terminie, nie będą rozpatrywane. Przez datę złożenia dokumentów rozumie się dzień wpływu dokumentu do Biura projektu.

Załączniki:

  1. Formularz uczestnictwa w projekcie (do pobrania)
  2. Liczba stypendiów WYJAZDY (do pobrania)
  3. Liczba stypendiów PRZYJAZDY (do pobrania)

W związku z zaprzestaniem współpracy pomiędzy Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Federacji Rosyjskiej w ramach Umowy o współpracy w dziedzinie kultury, nauki i oświaty, zawartej w Warszawie dnia 25 sierpnia 1993 r., będącego skutkiem agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, wykluczone z udziału w Programie są osoby fizyczne, będące obywatelami Federacji Rosyjskiej oraz instytucie i inne podmioty mające siedzibę na terytorium Federacji Rosyjskiej.

Dodatkowe dokumenty niezbędne do przygotowania dokumentacji rekrutacyjnej:

  1. Regulamin walidacji (do pobrania)
  2. Strategia rozwoju KUL IDUB na lata 2024-2026 (LINK)

Po zakwalifikowaniu kandydata/tki do uczestnictwa w projekcie:

  1. Wzór Umowy Beneficjenta z Uczestnikiem/ką projektu wraz z załącznikami (do pobrania)
  2. Formularz wniosku: system NAWA (do wglądu) (do pobrania)

 

Kontakt:

  • dr Urszula Czyżewska: (81) 445 41 75, mgr Beata Cybulak: (81) 445 32 41
  • adres e-mailowy: prom@kul.pl

WSPÓŁPRACA

ikona
ikona
ikona
ikona
ikona