X Studenckie Targi Pracy i Praktyk

 

26 listopada 2014 roku odbyły się X Studenckie Targi Pracy i Praktyk zorganizowane przez Biuro Karier KUL. Targi pracy jest to inicjatywa skierowana do wszystkich studentów i absolwentów lubelskich uczelni wyższych.

 

 

 

Uczestnicy targów mieli okazję porozmawiać z przedstawicielami licznych pracodawców, w tym międzynarodowych korporacji, firm ogólnopolskich, a także lokalnych pracodawców i instytucji rynku pracy. Swoją propozycję rekrutacyjną przedstawili pracodawcy reprezentujący następujące branże: finanse, bankowość, doradztwo personalne, FMCG, BPO, pośrednictwo personalne, IT, a także służby mundurowe oraz fundusze strukturalne. W targach wzięło udział ponad 50 wystawców.

 

Serdecznie dziękujemy wszystkim Wystawcom za udział w targach i przedstawienie osobom odwiedzającym targi ofert pracy i praktyk, programów stażowych, planów i procedur rekrutacyjnych oraz wymagań względem kandydatów.

 

 

 


 

W tej jubileuszowej edycji zaprosiliśmy rekruterów największych pracodawców w Polsce do zabrania głosu w debacie „Maraton do Pracy”. W panelu wzięli udział przedstawiciele największych pracodawców w Polsce: Infosys, BPO Polska, HCL Poland Sp. z o.o., Indesit Company Polska Sp. z o.o., Proama, Genpact Poland, Tesco Polska. Panel dyskusyjny, który poprowadził znakomity lubelski dziennikarz Józef Szopiński, dał odpowiedź studentom, m.in. w co inwestować swój czas na studiach, aby osiągnąć sukces zawodowy, czego szukają pracodawcy u kandydatów do pracy, czy „opłaca się” inwestować w wyższe wykształcenie itp.

 

________________________________________________________________

 

W ramach Targów Pracy pracodawcy przeprowadzili dodatkowo bezpłatne warsztaty doskonalące praktyczne kompetencje poszukiwane na rynku pracy. Tematyka szkoleń była różnorodna.

 

 Szkolenia i warsztaty towarzyszące X Studenckim Targom Pracy i Praktyk

 

Lp.

Szkolenie

Krótki opis

 1.

Rozmowa rekrutacyjna w praktyce”

25 listopada
(wtorek) 

godz. 10:00 – 15:00 

Miejsce szkolenia: Ogólnopolski Oddział Obsługi Klienta Proama

 

Przygotuj się do spotkania z pracodawcami już teraz!

Zapraszamy na warsztat, na którym dowiesz się:

  1. Jak skutecznie przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?

  2. Jak dobrze zaprezentować się na spotkaniu z pracodawcą?

  3. Jakich pytań można spodziewać się w trakcie spotkania rekrutacyjnego?

  4. Jak wygrywać rozmowy?

Podczas warsztatu będzie możliwość sprawdzenia swoich umiejętności podczas symulacji rozmowy rekrutacyjnej.

Po zakończeniu warsztatów zapraszamy na wizytę w Ogólnopolskim Oddziale Obsługi Klienta Proama.

Szkolenie poprowadzi: Pani Dobrawa Chmielewska (Specjalista ds. rekrutacji i rozwoju pracowników Proama).

Liczba osób: 12

 2.

 "Twoje ubezpieczenia społeczne
w ZUS - najważniejsze fakty"

26 listopada
(środa)

godz. 8.10 – 9.00

Miejsce szkolenia: sala CN-208

Zagadnienia poruszane na szkoleniu: Zasady podlegania ubezpieczeniom z tytułu różnych umów (umowa o pracę, zlecenie, umowa o dzieło, działalność gospodarcza), zasady opłacania składek.

Cel szkolenia: przybliżenie zasad funkcjonowania systemu ubezpieczeń społecznych w Polsce i korzyści dla osób ubezpieczonych.
Szkolenie adresowane do wszystkich zainteresowanych osób.

Szkolenie będzie prowadzone przez pracownika  ZUS w Lublinie.

 3.

 "Pierwsze kroki z Twoją firmą, czyli co powinieneś wiedzieć
o rejestracji działalności gospodarczej w ZUS"

26 listopada
(środa) 

godz. 9.10 10.00

Miejsce szkolenia: sala CN - 208

Zagadnienia poruszane na szkoleniu: Rejestracja działalności gospodarczej. Zasady podlegania ubezpieczeniom z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej, zasady opłacania składek. Rozliczenia z ZUS przez Internet.
Cel szkolenia: przybliżenie praw i obowiązków przedsiębiorcy w kontaktach z ZUS.
Szkolenie adresowane jest do osób zainteresowanych założeniem własnej działalności gospodarczej.

Szkolenie będzie prowadzone przez pracownika  ZUS w Lublinie.

 4.

"Jak prowadzić własny biznes bez zakładania firmy".

26 listopada

(środa)

godz. 10.10 – 11.00

Miejsce skolenia: sala CN – 208

Warsztat, ten pokaże Ci, że nie trzeba "iść na etat" czy od razu zakładać firmy, by podejmować różne działania zawodowe. Dowiesz się jak działać, promować swoje działania i rozliczać się ze swoimi klientami.

Szkolenie poprowadzi Pan Orest Tabaka - Manager AIP Lublin

5.

,,Personal branding, czyli jak kreować swój wizerunek wśród pracodawców” 

27 listopada

(czwartek)

godz. 10.00 – 11.30

Miejsce szkolenia: sala C- 220

Opis: "Opanuj swój wizerunek... dowiedz się jakie elementy mają znaczenie i jak nimi kierować, by stworzyć wizerunek taki, jaki chcemy i pootwierać sobie różne drzwi. Świat podąża za ludźmi wyrazistymi :)"

 

Szkolenie poprowadzi Pan Orest Tabaka – Manager AIP Lublin

 

 6.

 

,,Get to know BPO”

 

26 listopada

 

(środa)

 

godz. 14.10 – 15.10

 

Miejsce szkolenia: sala GG - 131

 

 

 

Szkolenie adresowane jest do studentów kierunków filologicznych jak również studentów finansów i rachunkowości, zarządzania logistyki, matematyki oraz kierunków pokrewnych.

Szkolenie dotyczyć będzie podstawowej wiedzy z zakresu branży BPO. Odpowiemy na pytania czym charakteryzuje się sektor, którego częścią jest firma Infosys BPO Poland. Wskażemy podstawowe różnice między SSC a BPO oraz jacy kandydaci mają szanse odnaleźć się w takiej pracy.

 

Szkolenie poprowadzi Pani Magdalena Jędrzejczak – trener z firmy Infosys.

 7.

 

Komunikacja w biznesie”

 

26 listopada

 

(środa)

 

godz. 12.10 – 13.50

 

Miejsce szkolenia: sala CN - 208

 

 

Szkolenie adresowane jest do studentów kierunków filologicznych jak również studentów finansów i rachunkowości, zarządzania logistyki, matematyki i kierunków pokrewnych i dotyczyć będzie zasad budowania skutecznego komunikatu, argumentacji, jasnego i zrozumiałego budowania własnych myśli i opinii.

 

Szkolenia poprowadzi Pani Magdalena Jędrzejczak – trener z firmy Infosys. 

 8.

 

,,Genpact – Give your Career a Global Dimension”

26 listopada

(środa)

10.50 – 11.40

Miejsce szkolenia: C - 925

Czym jest outsourcing, czym zajmuje się Genpact, możliwości rozwoju w Genpact? Jak do nas dołączyć?

Prezentację poprowadzą przedstawiciele firmy Genpact.

9.

 

How to create CV and prepare for the interview”

26 listopada

(środa)

godz. 10.50-11.40

Miejsce szkolenia: sala C-603

Celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z najlepszymi praktykami w zakresie tworzenia profesjonalnego CV. Uczestnicy dowiedzą się jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej oraz jak dobrze na niej wypaść.

 

Szkolenie poprowadzi trener z firmy Alexander Mann Solutions.

 10.

 

,,Od pomysłu do realizacji”

26 listopada

(środa)

godz. 12.30 – 14.00

Miejsce szkolenia: sala GG - 107

Szkolenie pomaga młodym ludziom:

W myśleniu kreatywnym i wdrażaniu świetnych pomysłów

Temat 1: Dzielenie się pomysłami

Współpraca w poszukiwaniu rozwiązań dla danego problemu

Temat 2: Rozwiązywnie problemów

Jak stworzyć własną wizję przyszłości oraz jak korzystać ze

swoich umiejętności

Temat 3: Korzystanie ze swoich umiejętności

Szkolenie poprowadzi trener firmy Tesco.

11.

,,Rola i zadania działu HR”

26 listopada

(środa)

godz. 13.20 – 15.00

Miejsce szkolenia: sala C - 1025

Oferta skierowana jest do  studentów biorących pod uwagę możliwość pracy w obszarze zarządzania  kapitałem społecznym firmy. Omówione zostaną główne zadania działu personalnego,  stereotypy związane z HR, sposoby realizacji funkcji HR w  przedsiębiorstwach, kluczowe czynniki sukcesu w karierze specjalisty HR.

Szkolenie poprowadzi Tomasz Suprowicz z firmy Suprowicz & Partnerzy

12.         

,,Prezentacja firmy SERCO”

26 listopada

(środa)

godz. 11.40 – 12.10

Miejsce szkolenia: sala 304 C

Polskie biuro w Krakowie otworzyliśmy pod koniec 2009 roku. Z krakowskiego centrum świadczymy usługi dla dużych klientów z branży turystycznej. Odpowiadamy za kontakty z ich klientami w całej Europie: planujemy ich podróże, zarządzamy rezerwacjami, pomagamy rozwiązywać problemy, jakie pojawiają się w związku z ich podróżami. Nasi pracownicy posługują się na co dzień jezykami obcymi m.in.: językiem niemieckim, francuskim, holenderskim, włoskim i hiszpańskim.

Obecnie zatrudniamy blisko 600 osób i nasze centrum wciąż się rozwija. Planujemy systematyczny wzrost zatrudnienia w najbliższych miesiącach i latach. 

Prezentację poprowadzi trener firmy SERCO.

 13.

"HCL Multinational Experience - Presentation"

26 listopada

(środa)

godz. 15.00 – 16.00

Miejsce szkolenia: sala GG - 212

 

Byłeś kiedyś w miejscu, gdzie stykały się ze sobą kultury wszystkich kontynentów, można było rozmawiać w 15 językach z przedstawicielami 36 narodowości? Nie? Nic straconego!

Zapraszamy do HCL, gdzie w unikalnej, rodzinnej atmosferze, będziesz mógł poczuć się jak w centrum największej metropolii świata! Rozwiń swoje umiejętności językowe oraz zdobądź wiedzę z zakresu IT, którą będziesz mógł wykorzystać podczas codziennego kontaktu z pracownikami największych firm świata, z którymi współpracujemy.

Szkolenie poprowadzi Pan Michał Bardo - trener firmy HCL Poland.

 14.

,,Biznes a lokalna społeczność”

CSR

26 listopada

(środa)

Godz. 14.10 – 15.50

Miejsce szkolenia: Sala C-737

CSR, czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu odgrywa coraz większą rolę w strategii firm. Wynika to głównie z faktu, że chcą być one coraz bliżej otoczenia, docierać bezpośrednio do społeczności, a więc również i klientów. Ale co jeszcze można zyskać dzięki byciu społecznie odpowiedzialnym? Podczas warsztatu uczestnicy będą mieli możliwość zapoznać się z czynnikami ważnymi dla firm przy kształtowaniu projektów CSR oraz podyskutować na temat efektywności tych działań.

 

Prowadzący: Zygmunt Łopalewski- rzecznik firmy Indesit Company Polska.

 15.

,,Prawo pracy w pigułce

i prezentacja firmy

Roto Frank"

26 listopada

(środa)

godz. 9.00 – 10.00

Miejsce szkolenia: sala C - 506

"Prawo w pracy w pigułce" tj. co student  powinien wiedzieć zaczynając karierę zawodową.

W ramach szkolenia poruszone zostaną następujące zagadnienia z obszaru prawa pracy:

1. Umowa o pracę - zawarcie i rozwiązanie
2. Czas pracy
3. Urlopy pracownicze
4. Pytania słuchaczy

 

Szkolenie poprowadzi trener firmy Roto Frank.

 16.

,,Ścieżka kariery w IT. Kim jest tester oprogramowania”

26 listopada

(środa)

Godzina 9.00 – 10.00

Miejsce szkolenia: C - 623

 

 

Celem szkolenia jest prezentacja ścieżek kariery w branży informatycznej, dostępnych zarówno dla absolwentów kierunków ścisłych, jak i osób z wykształceniem humanistycznym. Prowadzący skupi się w szczególności na profilu testera oprogramowania – stanowisku, które z powodzeniem wykonywane jest przez kandydatów bez przygotowania programistycznego. Uczestnicy dowiedzą się, kim jest tester, jaka jest jego rola w produkcji oprogramowania, jakie wymagania stawiane są kandydatom na to stanowisko w procesach rekrutacyjnych oraz jak i gdzie można się lepiej przygotować do tej roli. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych pracą w branży informatycznej.

Szkolenie poprowadzi trener firmy Trimetis Testing Center.

 17.

,,Krok do biznesu”

26 listopada

(środa)

Godzina 12.30 – 13.15

Miejsce szkolenia: GG – 131

Podczas szkolenia przekazana zostanie praktyczna wiedza i umiejętności w zakresie zakładania i prowadzenia firmy w Polsce. Przedstawione zostaną kolejno prawa i obowiązki związane z prowadzoną działalnością w zakresie skarbowym i ubezpieczeń społecznych oraz rejestracji formalno-prawnej. Uczestnicy zajęć zostaną zapoznani z podstawowymi dokumentami funkcjonującymi w procesie rejestracji podmiotu gospodarczego.

 

Szkolenie prowadzi pracownik Wojewódzkiego Urzędu Pracy Pan Mariusz Wiktorowicz.

 

 18.

 

,,Warsztaty metod pracy z grupą młodzieży szkolnej”

3 grudnia

(środa)

Godzina: 12.30 – 14.00

Miejsce szkolenia: GG – 107

Celem warsztatu jest przedstawienie szerokiego wachlarza metod pracy z młodzieżą szkolną. Uczestnicy będą mieli okazję poszerzenia umiejętności przekazywania wiedzy i rozwijania kompetencji społecznych za pomocą odpowiednio dobranych gier i zabaw.

Prowadzący: Justyna Wójcik, Regionalny Koordynator Programu "PROJEKTOR - wolontariat studencki".

19.

,,Słowa zamiast murów - czyli warsztat komunikacji interpersonalnej- rzecz o znaczeniu prawidłowej komunikacji nie tylko w Contact Center"

 

2 grupy szkoleniowe:

 

- 10 grudnia

 

- 17 grudnia

 

(środa)

Godzina 9.00 - 13.00

 

Miejsce szkolenia: GG-131

Zapraszamy serdecznie wszystkich zainteresowanych poszerzaniem wiedzy i umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.

 

Na warsztatach, prowadzonych przez trenerów wewnętrznych TUiR WARTA SA, nauczysz się:

  • budować pozytywne relacje dzięki poprawnej komunikacji,
  • zauważać nieścisłości pomiędzy komunikatem werbalnym a niewerbalnym,
  • unikać nieporozumień i chaosu informacyjnego,
  • dbać o poprawny obieg informacji, prostotę, trafność i zwięzłość przekazu,

kontrolować jakość komunikacji przez parafrazę, zadawanie pytań i weryfikację przekazu.

Przy zapisie prosimy wskazać wybrany termin szkolenia.


 

Dziękując Państwu za udział w Targach zachęcamy do obejrzenia fotorelacji z tego Wydarzenia.


 

 

              Partnerzy wspierający X Studenckie Targi Pracy i Praktyk:

 

 

 

Patronat medialny:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LISTA WYSTAWCÓW 2014.

 

  1. Adecco Poland Sp. z o.o.
  2. Agora Gazeta Praca
  3. Aiesec Lublin
  4. Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości AIP Lublin
  5. Alexander Man Solutions
  6. Auchan Polska Sp. z o.o.
  7. Bank Zachodni WBK S.A.
  8. Betacom S.A.
  9. BKM Consulting
  10. BL Stream Sp. z o.o.
  11. Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy w Lublinie
  12. Creator Sp. z o.o.
  13. Damiko s.c.
  14. Decathlon Sp. z o.o.
  15. Fundacja Rozwoju Wolontariatu
  16. Fundacja Aktywnej Rehabilitacji
  17. Fundacja Fuga Mundi
  18. Genpact Poland
  19. HCL Poland Sp. z o.o.
  20. Indesit Company Polska Sp. z o.o.
  21. Infinite Sp. z o.o.
  22. Infosys BPO Poland
  23. Jeronimo Martins Polska S.A.
  24. Kredyt Inkaso S.A.
  25. Manpower Group Sp. z o.o.
  26. Miejski Urząd Pracy w Lublinie
  27. Nadbużański Oddział Straży Granicznej w Chełmie
  28. PKO Bank Polski SA
  29. Powiatowy Urząd Pracy
  30. Proama - Česká pojišťovna S.A. Oddział w Polsce
  31. Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Lublin oraz Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Lublinie
  32. Randstad Polska Sp. z o.o.
  33. Robert Sajnaj - Lutur
  34. Roto Frank Sp. z o.o.
  35. Serco European Services
  36. Sii Sp. z o.o.
  37. Smart Education International Sp. z o.o.
  38. Stokrotka Sp. z o.o.
  39. Convergys
  40. Tesco Polska
  41. Tomasz Suprowicz Suprowicz & Partnerzy
  42. Tradma Sp. z o.o.
  43. Trimetis Testing Center
  44. TUiR WARTA S.A.
  45. Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament Polityki Regionalnej, Oddział Funduszy Europejskich
  46. Urząd Statystyczny w Lublinie
  47. Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - EURES
  48. Wojskowa Komenda Uzupełnień w Lublinie
  49. WSK PZL – Świdnik
  50. Wydawnictwo C.H. Beck Sp. z o.o.
  51. Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział ZUS w Lublinie 

 

 

 

 

Autor: Olga Żarska
Ostatnia aktualizacja: 14.09.2015, godz. 14:34 - Olga Żarska-Stępień