...
Przydatne informacje organizacyjne dla osób rozpoczynających studia
- Sekretariat ds. studenckich (dziekanat)
Sekretariat ds. studenckich (dziekanat) kierunku ekonomia I i II stopnia na Wydziale Nauk Społecznych znajduje się na V piętrze w budynku Collegium Jana Pawła II, w pokoju C-542.
Przyjęcia interesantów odbywają się codziennie w godz. 9.00-13.00 oraz 13.30-15.00 (rekomenduje się wcześniejsze umówienie wizyty telefonicznie lub drogą elektroniczną (kontakt) gdyż na czas stanu pandemii wprowadzone zostały zmiany funkcjonowania Uniwersytetu i poszczególnych jednostek zgodnie zarządzeniami Rektora KUL. Prosimy o zapoznanie się z zarządzeniami Władz Uczelni na stronie głównej Uniwersytetu).
- PLAN STUDIÓW, ROZKŁAD ZAJĘĆ, GRUPY
Plan studiów i rozkład zajęć, podział na grupy ćwiczeniowe na rok 2020/2021 znajduje się na platformie e-KUL., zaś regulamin studiów - w BIP.
Zajęcia i szczegółowe informacje z wychowania fizycznego zostaną Państwu przekazane na pierwszych zajęciach, które odbędą się zgodnie z planem (obecność obowiązkowa). Studium Wychowania Fizycznego i Sportu oraz obiekty sportowe zlokalizowane są w Kampusie Poczekajka przy ul. Konstantynów 1.
Informacje odnośnie lektoratów zostaną Państwu przekazane na stronach Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych.
- LEGITYMACJE
Legitymacja przysługuje na I-kierunku studiów oraz na II-kierunku dla osób, które realizują II kierunek poza KUL. Opłata za legitymację wynosi 22 zł. Wstawiona zostanie na indywidualne konto studenta e-KUL (w zakładce Płatności). Płatność przelewem do dnia 25.10.2020 r.
Każdy student pierwszych lat studiów zgłosi się indywidualnie do Sekretariatu Wydziału według ustalonych harmonogramów po odbiór legitymacji i złoży na piśmie ślubowanie oraz dopełni pozostałych niezbędnych formalności administracyjnych m. in. okazanie oryginału świadectwa dojrzałości (rekrutacja I stopień) czy odpisu dyplomu i suplementu z I stopnia (rekrutacja na II stopień). Prosimy o zachowanie i przestrzeganie rygorów sanitarnych: obowiązku zasłonięcia ust i nosa oraz zachowania półtorametrowego dystansu pomiędzy osobami oczekującymi przed sekretariatem.
W Sekretariacie można także uzyskać m.in. zaświadczenie o studiowaniu.
- KONTO STUDENT
Każdy student powinien założyć indywidualne konto na platformie e-KUL (nie mylić z kontem założonym w procesie rekrutacyjnym). Do założenia konta potrzebny będzie nr albumu, który widoczny jest na legitymacji. Na koncie e-KUL Studenta można:
- pobrać druki opłat za zobowiązania m. in. opłatę za legitymację i ubezpieczenie od NNW - w zakładce Płatności
- poprzez platformę e-KUL uzyskacie Państwo dostęp do wszystkich bieżących informacji zamieszczonych na e-kul, np. plan studiów, rozkład zajęć, podział na grupy ćwiczeniowe, odwołanie zajęć.
- w najbliższym czasie odbędzie się poprzez platformę e-KUL kodowanie zajęć, czyli student podaje informacje o zajęciach: z zakresu do wyboru oraz o przynależności do grup. Trzeba będzie zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na e-kul i zakodować zajęcia, ale o tym zostaną Państwo poinformowani w odpowiednim czasie.
Na platformie e-KUL można będzie uzyskać dostęp do indeksu elektronicznego i sprawdzić przed sesją czy wszystkie zajęcia są umieszczone zgodnie z kodowaniem zajęć, nr grup ćwiczeniowych itp. a także będzie znajdował się tam harmonogram sesji egzaminacyjnej.
- UBEZPIECZENIE
Studenci mogą (opłata nieobowiązkowa) ubezpieczyć się od NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków) na KUL-u. Osoby zainteresowane powinny zgłosić chęć ubezpieczenia w Sekretariacie przy odbiorze legitymacji. Składka na ubezpieczenie NNW obowiązujące w roku akademickim 2020/2021, tj. od 01.10.2020 r. do 30.09.2021 r. - wynosi 50 zł i jest płatna do 25.10.2020 r.
- STAROSTA
Do kontaktu z Sekretariatem, jako przedstawiciel grupy studentów potrzebny jest starosta roku dla każdej specjalności. Starostowie zostaną wybrani na spotkaniach z Opiekunami Roku. Po wyborze prosimy starostę roku o zgłoszenie się do Sekretariatu.
- SZKOLENIA
W dniach 1-7 października 2020 trwa Tydzień adaptacyjny. Studenci realizują zajęcia zgodnie z planem od 1 października. Zajęcia w ramach Tygodnia adaptacyjnego odbywać się będą on-line. Materiały dla studentów pierwszych lat studiów dostępne będą na platformie internetowej KUL w dowolnym czasie. W związku z tym nie będzie w tym roku dni wolnych od zajęć obligatoryjnych, które w poprzednich latach były przeznaczone na tydzień adaptacyjny.
Celem Tygodnia adaptacyjnego jest zapoznanie studentów z Wydziałem i Uniwersytetem, odbycie zajęć obowiązkowych z praw i obowiązków studenta, z BHP, z tzw. przysposobienia bibliotecznego, możliwość poznania Uniwersytetu, a także zapoznania się z ofertą kół i organizacji studenckich.
- INFORMACJA O SALACH
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II posiada w Lublinie dwa kampusy: Główny i Poczekajka.
Kampus Główny znajduje się przy Al. Racławickich 14, w jego skład wchodzi:
- Gmach Główny (GG) - tam znajduje się m.in. Studium Praktycznej Języków Obcych,
- Collegium Norwidianum (CN) - tam znajduje się m.in. Dział Studenckich Spraw Socjalnych,
- Centrum Transferu Wiedzy (CTW) – tu znajdują się m.in. duże sale wykładowe.
- Collegium Jana Pawła II (C) - wysoki gmach, tam znajduje się Sekretariat Wydziału Nauk Społecznych, Instytut Ekonomii i Finansów C-542, sale ćwiczeniowe.
Kampus Poczekajka zlokalizowany przy ul. Konstantynów 1. Na terenie kampusu znajduje się Studium Wychowania Fizycznego i Sportu, obiekty sportowe oraz akademiki.
Mogą Państwo korzystać z Poradni Zdrowia KUL, która znajduje się na parterze w Collegium Jana Pawła II.
Obsługa studentów I roku na początku roku akademickiego 2020/2021
Osoby, które podczas procesu rekrutacji nie przedstawiły do wglądu oryginału świadectwa dojrzałości (I stopień) lub odpisu dyplomu i suplementu (II stopień), proszone są o zabranie ze sobą dokumentów i dopełnienie tego obowiązku podczas odbioru legitymacji w dziekanacie (C-542 w Gmachu Collegium Jana Pawła II) w poniższych terminach:
- czwartek, 1 października 2020 r.
- godz. 11.00-14.00
- piątek, 2 października 2020 r.:
- godz. 9.00-12.30 - I rok I stopnia, gr. 3 (MAD-SAG)
- godz. 15.00-17.00 - I rok I stopnia, gr. 4 (SAŁA-Ż)
- środa, 7 października 2020 r.,
- godz. 9.00-12.00 - I rok II stopnia
- piątek, 9 października 2020 r.:
- godz. 9.00-12.30 - I rok I stopnia, gr. 1 (AB-GN)
- godz. 13.30-15.00 - I rok I stopnia, gr. 2 (GR-MACH)
Inauguracja roku akademickiego 2020/2021
Zapraszamy do zapoznania się z planem spotkań Władz Wydziału Nauk Społecznych oraz Instytutu Ekonomii i Finansów dla studentów I roku I i II stopnia na kierunku ekonomia.
Studenci I roku ekonomii I stopnia
piątek, 2 października 2020 r. - sala CTW 203 (w budynku Centrum Transferu Wiedzy):
- gr. 3 (nazwiska od MAD do SAG) - godz. 9.10 - 12.30
- gr. 4 (nazwiska od SAŁA do Ż) - godz. 13.20 - 16.40
piątek, 9 października 2020 r. - sala CTW 203 (w budynku Centrum Transferu Wiedzy):
- gr. 1 (nazwiska od AB do GN) - godz. 9.10 - 12.30
- gr. 2 (nazwiska od GR do MACH) - godz. 13.20 - 16.40
Studenci I roku ekonomii II stopnia
środa, 7 października 2020 r. - godz. 9.10 - 11.00 - aula CTW 114 (w budynku Centrum Transferu Wiedzy)
Opiekunowie lat:
I rok I stopnia: dr Jarosław Kuśpit, mgr Anna Krawczyk-Sawicka
I rok II stopnia: dr Maria Paździor, dr Maria Zuba-Ciszewska
Podział na grupy dla studentów I roku studiów I i II stopnia dostępny jest tutaj
Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse
Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza kolejną edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.
Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.
Minimalny próg dopuszczający wnioski do konkursu wynosi 40 pkt liczonych do ewaluacji dla dyscypliny dla minimum 1 rezultatu.
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Sekretariacie WNS C-546 lub przesłać w wersji elektronicznej (skan z podpisem) na adres agnieszka.pajdowska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 14.10.2020 r. Kwota pozostała do dyspozycji dyscypliny na rok 2020 to 6 820,50 zł. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse
Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza kolejną edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.
Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.
Dodatkowymi rezultatami mogą być:
- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,
- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć maksymalnie jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy. Przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia realizowanego grantu.
Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Sekretariacie WNS C-546 lub przesłać w wersji elektronicznej (skan z podpisem) na adres agnieszka.pajdowska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 25.09.2020 r. Kwota pozostała do dyspozycji dyscypliny na rok 2020 to 6 820,50 zł. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
Konkursy do Katedr w Instytucie Ekonomii i Finansów KUL
Uprzejmie informujemy, iż trwa obecnie nabór na stanowisko asystenta badawczo-dydaktycznego do dwóch Katedr wchodzących w skład Instytutu Ekonomii i Finansów:
- do Katedry Ekonomii Międzynarodowej (ogłoszenie o konkursie w BIP), przy czym termin składania dokumentów upływa 28 sierpnia 2020 roku;
- do Katedry Ekonometrii i Statystyki (ogłoszenie o konkursie w BIP), przy czym termin składania dokumentów upływa 10 września 2020 roku.
Zachęcamy do aplikowania wszystkie zainteresowane osoby!
Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse
Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza szóstą edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.
Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.
Dodatkowymi rezultatami mogą być:
- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,
- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć maksymalnie jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy. Przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia realizowanego grantu.
Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać w wersji elektronicznej na adres agnieszka.pajdowska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 10.09.2020 r. Kwota pozostała do dyspozycji dyscypliny na rok 2020 to 6 820,50 zł. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
Wyniki wyborów przedstawicieli Instytutu Ekonomii i Finansów
na kadencję 2020-2024
W wyniku wyborów przeprowadzonych w dniu 1 lipca 2020 r. wybrano przedstawicieli Instytutu Ekonomii i Finansów na kadencję 2020-2024:
1. przedstawiciel dyscypliny ekonomia i finanse do Senatu KUL:
- dr hab. Paweł Marzec, prof. KUL
2. członek Komisji dyscyplinarnej do spraw pracowników:
- dr Jarosław Kuśpit.
Konkurs NBP na najlepszą pracę magisterską
Narodowy Bank Polski zaprasza absolwentów polskich uczelni do udziału w XIII Konkursie o Nagrodę Prezesa NBP za najlepszą pracę magisterską z zakresu nauk ekonomicznych. W konkursie mogą wziąć udział autorzy prac magisterskich, które zostały obronione na uczelniach w Polsce od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 r. Prace na konkurs mogą zgłaszać autorzy, a także – za ich zgodą – promotorzy oraz uczelnie. Pracę konkursową wraz z formularzem zgłoszeniowym należy przesłać do 17 lipca 2020 r. Dla laureatów i osób wyróżnionych przewidziano nagrody pieniężne. Szczegóły można znaleźć na tej stronie.
Zachęcamy do udziału!
Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse
Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza piątą edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.
Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.
Dodatkowymi rezultatami mogą być:
- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,
- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć maksymalnie jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy. Przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia realizowanego grantu.
Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać w wersji elektronicznej na adres agnieszka.pajdowska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 2.07.2020 r. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
Wybory przedstawiciela dyscypliny do Senatu KUL
oraz przedstawiciela Instytutu do Komisji dyscyplinarnej ds. pracowników
Dyrektor Instytutu Ekonomii i Finansów zwołuje w dniu 1 lipca 2020 r. o godz. 8.00 zdalną Radę Instytutu Ekonomii i Finansów, na której przeprowadzone zostaną wybory przedstawiciela dyscypliny ekonomia i finanse do Senatu KUL oraz przedstawiciela Instytutu do Komisji dyscyplinarnej do spraw pracowników.
Ogłoszenie wyborcze -- Regulamin wyborczy KUL -- Statut KUL (§31 ust. 2 i §65 ust. 2)
Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse
Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza czwartą edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.
Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.
Dodatkowymi rezultatami mogą być:
- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,
- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć maksymalnie jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy. Przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia realizowanego grantu.
Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać w wersji elektronicznej na adres pajdowska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 4.06.2020 r. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
Konkurs Ministerstwa Finansów "Podatkowi Liderzy"
Ministerstwo Finansów serdecznie zaprasza Studentów i Absolwentów ekonomii KUL do udziału w siódmej edycji konkursu „Podatkowi Liderzy". Nagrodą w Konkursie jest płatny staż (wynagrodzenie 3 000 zł) w Ministerstwie Finansów. Zadaniem stażystów będzie wspieranie zespołu pracującego nad ustawami uszczelniającymi polskie prawo podatkowe.
Zgłoszeń należy dokonywać mailowo do niedzieli, 24 maja 2020 r., na adres praktyki@mf.gov.pl, w załączniku przesyłając:
1. Pracę konkursową pt. „Partnerstwo biznesu z fiskusem" (nie więcej niż 2 strony, czcionka 12 pkt)
2. Wypełnioną kartę zgłoszenia do udziału w konkursie
3. CV, z wyszczególnieniem:
· realizowanych przedmiotów podatkowych i ekonomicznych
· umiejętności językowych, szkół prawa obcego, lektoratów języka zawodowego
4. Kopię (skan) dokumentu potwierdzającego status studenta lub absolwenta (zaświadczenie lub dyplom)
Więcej informacji o konkursie znajdziecie Państwo w ogłoszeniu Ministerstwa i na stronie.
Zachęcamy do udziału w Konkursie i życzymy powodzenia!
List Kolegium Dziekańskiego WNS do Studentów
Zachęcamy do zapoznania się z listem, skierowanym w dniu 17 marca 2020 r. do studentów wszystkich kierunków prowadzonych na Wydziale Nauk Społecznych KUL (dostępny tutaj).
Odwołanie zajęć dydaktycznych i spotkań na terenie KUL
Zgodnie z zarządzeniem Rektora KUL z dnia 11 marca 2020 r. ze skutkiem natychmiastowym aż do odwołania odwołuje się:
- wszystkie zajęcia dydaktyczne na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkolenia i inne spotkania na terenie KUL, prowadzący zajęcia dydaktyczne udostępnią ich treść w formie elektronicznej lub będą prowadzić zajęcia w trybie e-learningowym
- wszystkie konferencje, imprezy i wydarzenia organizowane przez Uniwersytet i w budynkach KUL
- zagraniczne i krajowe wyjazdy służbowe pracowników, studentów i doktorantów
a także:
- wstrzymuje się kwaterowanie nowych osób w domach studenckich, jak również wprowadza się zakaz odwiedzin w domach studenckich.
- zamyka się czytelnie Biblioteki Uniwersyteckiej KUL, Archiwum KUL oraz Muzeum KUL
Szczegóły: tekst Zarządzenia
Wielkanoc 2020
Szanowni Państwo, Drodzy Studenci,
Koledzy i Koleżanki,
zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych, które w tym roku będziemy obchodzić w wyjątkowych okolicznościach.
Pamiętajmy, że Wielkanoc niesie z sobą orędzie życia wyzwolonego i ocalonego od śmierci. Dla Chrześcijan jest to oczywiste zwycięstwo nad każdą obawą przed śmiercią.
W tym wyjątkowym czasie życzę Wszystkim Państwu i Państwa Bliskim, by Chrystus Zmartwychwstały dodawał nam nadziei i siły, by pomagał odkrywać to, co w życiu najważniejsze.
Życzę, aby w naszych domach zapanowała atmosfera pogodnych, dobrych świątecznych dni, a w sercach Wielkanocna radość.
Do zobaczenia, Bartosz Jóźwik
Wewnętrzny konkurs grantowy w dyscyplinie ekonomia i finanse
Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza drugą edycję wewnętrznego konkursu na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (pracowników prowadzących działalność naukową w dyscyplinie). Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW.
Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW, monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.
Dodatkowymi rezultatami mogą być:
- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,
- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć maksymalnie jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy. Przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia realizowanego grantu.
Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy przesłać w wersji elektronicznej na adres pajdowska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 21.04.2020 r. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
Wewnętrzny konkurs grantowy - dyscyplina ekonomia i finanse
Koordynator dyscypliny ekonomia i finanse ogłasza wewnętrzny konkurs na realizację projektów naukowo-badawczych dla pracowników zgłoszonych do liczby N (prowadzących działalność naukową w dyscyplinie).
Przedmiotem konkursu jest finansowanie projektów, w wyniku których powstaną publikacje naukowe w czasopismach lub wydawnictwach znajdujących się na wykazach MNiSW. Rezultatami projektów mogą być:
- wydany lub przyjęty do druku artykuł naukowy w czasopiśmie z wykazu czasopism MNiSW,
- monografia opublikowana w wydawnictwie znajdującym się w wykazie MNiSW lub rozdział w monografii opublikowany w wydawnictwie z poziomu II wykazu wydawnictw MNiSW, lub redakcja monografii z poziomu II.
Dodatkowymi rezultatami mogą być:
- złożony wniosek na konkurs grantowy do zewnętrznych instytucji grantodawczych,
- opracowanie założeń pod ofertę usług komercyjnych skierowaną dla odbiorców zewnętrznych.
Okres realizacji grantów zgodnie z Regulaminem wynosi nie więcej niż 18 miesięcy.
W trakcie realizacji grantu, kierownik może złożyć max. jeden kolejny projekt na ogłaszany konkurs grantowy, przy czym rozpoczęcie realizacji nowego grantu może nastąpić nie wcześniej niż na 3 miesiące od planowanej daty zakończenia grantu już realizowanego.
Formularz wniosku grantowego (pobierz wersję edytowalną wniosku oraz harmonogramu kosztów) wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć:
- w wersji papierowej w Sekretariacie Wydziału Nauk Społecznych KUL, Lublin, al. Racławickie 14, Budynek Collegium Jana Pawła II, pok. C-546 i
- w wersji elektronicznej na adres pajdowska@kul.pl
Termin składania wniosków na formularzach określonych w Regulaminie upływa 19.02.2020 r. Uczestnicy konkursu zostaną poinformowani o wynikach drogą mailową.
51. edycja konkursu SKwP na najlepsze prace z rachunkowości
Rada Naukowa SKwP ogłasza kolejną edycję konkursu na najlepsze prace z dziedziny rachunkowości i przetwarzania danych z zakresu rachunkowości obronione w 2019 r.
Prace należy zgłaszać do 15 lutego 2020 r.
Tutaj znajdziesz: szczegóły konkursu oraz formularze do pobrania.
Zachęcamy do udziału!
Konkurs BFG na najlepsze prace licencjackie i magisterskie
Bankowy Fundusz Gwarancyjny ogłasza konkurs na najlepsze prace z zakresu systemów gwarantowania depozytów, restrukturyzacji lub uporządkowanej likwidacji instytucji finansowych, infrastruktury regulacyjnej systemu finansowego, problematyki bezpieczeństwa finansowego banków oraz stabilności finansowej - napisane w języku polskim i obronione w 2019 r. W konkursie przewidziano nagrody pieniężne dla autorów zwycięskich prac w poszczególnych kategoriach. Prace należy zgłaszać do 31 stycznia 2020 r.
Tutaj znajdziesz: szczegóły konkursu i formularze do pobrania.
Zachęcamy do udziału!
Score Hunter – platforma edukacyjna dla Studentów i Wykładowców
Czy bycie rzetelnym i godnym zaufania nie jest przypadkiem przereklamowane? Czy wiarygodność finansowa może się do czegoś przydać? Czy to jak zachowujemy się dziś ma jakikolwiek wpływ na nasze finanse w przyszłości? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się na platformie Score Hunter.
Zachęcamy do zapoznania się platformą i wzięcia udziału w Konkursie.
Score Hunter przenosi użytkownika w świat tematów niełatwych, lecz opowiedzianych w przystępny sposób, z lekkim przymrużeniem oka. Wystarczy zarejestrować się na platformie i włączyć do gry. Całość podzielona jest na kilka sekcji tematycznych: wiarygodność kredytowa, scoring, kradzież tożsamości. Wszystkim tematom towarzyszy sekcja video. Za wykonanie prostych zadań i quizów oraz prawidłowe odpowiedzi, przyznawane są punkty, które można wymienić na nagrody, o ile jest się szybszym niż inni gracze. Dla kreatywnych i spragnionych rywalizacji użytkowników opracowano tzw. wyzwania, czyli specjalny typ zadań, dzięki którym zdobywa się dodatkowe punkty. W każdej chwili, na własnym koncie, można sprawdzić statystyki, liczbę zdobytych punktów oraz swoją pozycję na tle innych graczy.
Score Hunter - kolejna edycja rywalizacji i konkursu na platformie edukacyjnej Biura Informacji Kredytowej Score Hunter.
Konkurs trwa od 16.09.2019 r. do 31.01.2020r. do godz. 12.00. Poprzez rozgrywkę, w przystępny sposób, można pokazywać jak kształtować swoją wiarygodność finansową i chronić tożsamość.
Score Hunter jest grą online, w której można rywalizować indywidualnie bądź grupowo. Każdy ma szansę na wygraną, a do wygrania są karty prezentowe Allegro i Empik, Pakiety i Alerty BIK oraz dla najwytrwalszych i najbardziej aktywnych smartwatch-e.
Szczegółowy opis zasad konkursu i nagród znajduje się w Regulaminie.
Zaproszenie do udziału studentów w projekcie FERIE Z EKONOMIĄ 3
Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej zaprasza do współprowadzenia zajęć w projekcie edukacji ekonomicznej „Ferie z ekonomią 3”, którego głównym celem jest poszerzenie wiedzy ekonomicznej i finansowej, rozbudzenie aspiracji edukacyjnych i zmotywowanie młodego człowieka do rozwoju osobistego i zawodowego.
Projekt adresowany jest do uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych z gmin wiejskich i terenów wiejskich gmin miejsko-wiejskich z całej Polski, a zajęcia prowadzi nauczyciel wspólnie ze studentem. Do prowadzenia zajęć w ramach projektu zapraszamy studentów kierunku ekonomicznych lub pokrewnych, studiujących na II i III roku studiów licencjackich oraz I i II roku studiów magisterskich, studiów doktoranckich, a w sytuacjach szczególnych również absolwentów uczelni, którzy prowadzili zajęcia w ramach projektu „Ferie z ekonomią” w I lub/i w II edycji.
W ramach współpracy Fundacja zapewnia:
- szkolenie merytoryczne (obowiązkowe!), które odbędzie się w Warszawie w dniach 3-5 stycznia 2020 roku w Warszawie wraz z pokryciem kosztów dojazdu (dla studentów studiujących poza Warszawą), zakwaterowania i wyżywienia;
- koszty dojazdu i zakwaterowania na zajęcia w danej szkole;
- wynagrodzenie za przeprowadzone zajęcia w wysokości 1200,00 zł brutto (za 5 dni pracy w okresie ferii zimowych).
Warunkiem udziału w rekrutacji jest przesłanie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www oraz w wersji podpisanej i zeskanowanej (wymóg konieczny) na adres mailowy Fundacji: fze@efrwp.com.pl.
Rekrutacja do projektu trwa od 27 listopada do 9 grudnia 2019 roku.
Zachęcamy do udziału!
INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2019/2020
dla studentów I roku studiów I i II stopnia
Rozpoczęcie roku akademickiego 2019/2020 w dniu 1 października 2019 r. zostanie zainaugurowane uroczystą Eucharystią w Kościele Akademickim KUL o godz. 9.00.
Po Mszy św. odbędą się spotkania Dziekanów Wydziału Nauk Społecznych, Dyrektorów Instytutów i Opiekunów ze studentami I roku według harmonogramu:
- Instytut Ekonomii i Finansów
Ekonomia I i II stopnia (studia stacjonarne)
godz. 10.30, sala CTW–302 w budynku Centrum Transferu Wiedzy
- Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania
Zarządzanie I i II stopnia (studia stacjonarne)
godz. 10.30, sala CTW–304 w budynku Centrum Transferu Wiedzy
Serdecznie zapraszamy!
Nagrody Studentów Instytutu Ekonomii i Zarządzania w Konkursie na najlepszą pracę badawczą z zakresu spółdzielczości
Miło nam poinformować, że wśród prac zgłoszonych na XV Konkurs na najlepszą pracę badawczą z zakresu spółdzielczości organizowany przez Krajową Radę Spółdzielczą zostały nagrodzone prace:
- Pani Mileny Chebdowskiej (absolwentki kierunku ekonomia I stopnia) - praca licencjacka pt.: Analiza płynności finansowej i rentowności Spółdzielni Mleczarskiej Bieluch w Chełmie w latach 2013 - 2016
- Pana Mateusza Gesek (absolwentka kierunku ekonomia I stopnia) - praca licencjacka pt.: Analiza płynności finansowej i rentowności Spółdzielni Mleczarskiej Ryki w latach 2013- - 2016
- Pani Partycji Harasim (absolwentki kierunku ekonomia I stopnia) - praca licencjacka pt.: Analiza płynności finansowej i rentowności Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita w latach 2013 - 2016.
Wszystkie powyższe prace napisane zostały pod kierunkiem dr Marii Zuby - Ciszewskiej (Katedra Bankowości i Finansów).
Serdecznie gratulujemy!
Pracownik Instytutu wyróżniony w konkursie o Nagrodę Rzecznika Finansowego
Miło nam poinformować, że pracownik Instytutu Ekonomii i Zarządzania (Katedra Zarządzania Pracownikami w Organizacji) Pan dr Grzegorz Wesołowski otrzymał wyróżnienie Jury Konkursu oraz specjalne wyróżnienie Związku Banków Polskich w II edycji Konkursu o Nagrodę Rzecznika Finansowego na najlepszą pracę doktorską, magisterską, licencjacką i podyplomową z zakresu ochrony klienta na rynku finansowym za pracę doktorską pt. "Zewnętrzny wizerunek banku jako pracodawcy a lojalność klientów".
Serdecznie gratulujemy!
Nagrody Pracowników i Absolwentów Instytutu Ekonomii i Zarządzania w Konkursie na najlepszą pracę badawczą z zakresu spółdzielczości
Miło nam poinformować, że wśród prac zgłoszonych na XIV Konkurs na najlepszą pracę badawczą z zakresu spółdzielczości organizowany przez Krajową Radę Spółdzielczą zostały nagrodzone prace:
- Pani Marty Cichockiej (absolwentki kierunku ekonomia) - praca magisterska pt.: Ocena relacji między płynnością finansową i rentownością na podstawie sprawozdań finansowych Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej Łowicz napisana pod kierunkiem dr Marii Zuby-Ciszewskiej (Katedra Bankowości i Finansów KUL), otrzymała nagrodę II stopnia w kategorii prac magisterskich, licencjackich, inżynierskich i dyplomowych.
- Pani dr Marii Zuby-Ciszewskiej (Katedra Bankowości i Finansów KUL) - prace naukowe: The role of dairy cooperatives in reducing waste of dairy products in the Lubelskie voivodeship oraz The role of cooperative movement in development of rural areas: a case study of Poland otrzymały wyróżnienie w kategorii prac badawczych.
Serdecznie gratulujemy!
Ostatnia aktualizacja: 20.10.2020, godz. 19:40 - Joanna Nucińska