2020
- Do czego jest zdolny uczeń zdolny? Skutki fascynacji przemocą w powieści Stephena Kinga, "Kwartalnik Edukacyjny" 2019, nr 3, s. 3-13 [wyd. 2020].
- Współpraca polonisty z psychologiem jako istotny element kształcenia przyszłych nauczycieli, [w:] Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematyzmem a kreatywnością, red. K. Maciejak, M. Trysińska, Warszawa 2019, s. 379-398 [wyd. 2020, współautor: T. Korczyński].
- Świat wartości młodych ludzi w świetle wybranych powieści Barbary Ciwoniuk, [w:] Polonistyka i świat wartości. Edukacja polonistyczna jako wartość, red. M. Marzec-Jóźwicka, A. Karczewska, S.J. Żurek, przy współpracy M. Nowak, Lublin 2019, s. 507-525 [wyd. 2020].
- Polonistyka i świat wartości. Edukacja polonistyczna jako wartość, red. M. Marzec-Jóźwicka, A. Karczewska, S.J. Żurek, przy współpracy M. Nowak, Lublin 2019, ss. 850 [wyd. 2020; udział w komitecie redakcyjnym monografii naukowej].
- Komunikacja nauczyciela z uczniami o różnych stylach uczenia się, [w:] ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС Випуск 31. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, історії, психології та педагогіки, Вінниця 2020, s. 24-30.
- Dziecko dyslektyczne wyzwaniem dla nauczyciela i rodzica, "Przegląd Uniwersytecki" KUL 2020, Nr 2-3, s. 30-31.
- Individualization of literary education in high school. Selected issues from Polish experience, [in:] Perspectives of World Science and Education, ed. by M. L. Komarytskyy, Osaka 2020, pp. 128-135.
- Активные методы обучения в лицее: избранные примеры из пpактикум учителя литературы [Aktywizujące metody nauczania w liceum: wybrane przykłady z warsztatu nauczyciela literatury], [in:] Scientific Achievements of Modern Society, ed. by M. L. Komarytskyy, Liverpool 2020, pp. 669-677.
- Selected comments about the need to acqiure knowledge and skills by students undergoing pedagogical training, [in:] Modern Science: Problems and Innovations, ed. by M. L. Komarytskyy, Stockhkolm 2020, pp. 296-302.
- Krótka rozprawa między trzema osobami: uczniem, nauczycielem i rodzicem, czyli kto, kogo i za co ocenia w polskiej szkole, [w:] Ocenianie w szkole na cenzurowanym. Badania - Dylematy - Inspiracje, red. M. Karwatowska, M. Latoch-Zielińska, I. Morawska, Lublin 2020, s. 152-171.
- Competences of a Polish language teacher in a contemporary school. Selected issues, [in:] Dynamics of the Development of World Science, ed. by M. L. Komaryskyy, Vancouver 2020, pp. 120-126.
- The understanding differences between students as a way to effective learning and school communication. Selected issues, [in:] Topical Issues of the Development of Modern Science, ed. by M. L. Komarytskyy, Sofia 2020, pp. 29-38.
- Neurodydaktyka sprzymierzeńcem współczesnego nauczyciela, "Przegląd Uniwersytecki" KUL 2020, nr 4, s. 32-33.
- Komunikacja w pracy nauczyciela polonisty, Lublin 2020, 356 s. - książka naukowa recenzowana.
-
Jan Paweł II wobec wartości. Miejsce wybranych tekstów Papieża Polaka w edukacji polonistycznej uczniów szkół ponadpodstawowych, "Roczniki Humanistyczne. Zeszyt specjalny w stulecie urodzin Karola Wojtyły - Jana Pawła II" 2020, t. 68, z.1., red. nacz. D. Skórczewski, Lublin, s. 539-564.
2019
- Przychodzi uczeń do szkoły..., "Uczyć lepiej. Czasopismo oświatowe" 2018-2019, s. 16-17.
- Tutor, promotor, projektant rozwoju studenta. O roli i autorytecie nauczyciela akademickiego w relacjach z wybranymi rodzajami studentów, [w:] ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС. Випуск 23. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, Вінниця 2019, s. 98-107.
- Wstęp, Konwencja kryminalna, Konwencja poetycka, Konwencja baśniowa,Komentarz dydaktyka literatury i języka polskiego, [w:] Wejdź w konwencję! Podręcznik kreatywnego pisania, red. M. Marzec-Jóźwicka, Lublin 2019, s. 7-9, 37-46, 77-87, 101-111, 139-145.
- Wejdź w konwencję! Podręcznik kreatywnego pisania, Wydawnictwo KUL, Lublin 2019, ss. 182 [redakcja książki naukowej].
- Współczesne formy promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży w internecie jako inspiracja dla nauczyciela polonisty, [w:] "Folia Bibliologica. Biuletyn Biblioteki Głównej UMCS" 2018 [wyd. 2019], Vol. 60, s. 81-97 [artykuł w czasopiśmie punktowanym].
- "On mi powiedział, że jestem dobry": rola nauczyciela w wychowaniu aksjologicznym w świetle wybranych powieści dla młodzieży autorstwa Barbary Ciwoniuk, [w:] Psychoprofilaktyka w świecie zagubionych wartości, red. Z. B. Gaś, Lublin 2018 [wyd. 2019], s. 213-226.
- Podstawy komunikacji nauczyciela z uczniami, Wybrane zagadnienia, [w:] ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС. Випуск 25. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, Вінниця 2019, s. 91-100.
- Komunikacja nauczyciela z rodzicami uczniów dyslektycznych, [w:] ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС. Випуск 26. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, Вінниця 2019, s. 44-53.
- ОБЩЕНИЕ УЧИТЕЛЯ С УЧЕНИКАМИ С РАЗНЫМИ ТИПАМИ ТЕМПЕРАМЕНТА [Komunikacja nauczyciela z uczniami o różnych temperamentach], ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС. Випуск 27. Tom 1. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, Вінниця 2019, s. 162-170.
- Komunikacja nauczyciela z uczniami o różnych rodzajach inteligencji, [w:] ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС. Випуск 28. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, Вінниця 2019, s. 74-80.
- Ogólnopolska interdyscyplinarna konferencja naukowa "Oblicza przemocy. Diagnoza - charakterystyka - profilaktyka" - sprawozdanie, "Kwartalnik Edukacyjny" 2019, nr 2, s. 102-106.
2018
- Agresja w refleksji polonistycznej, "Uczyć lepiej. Czasopismo oświatowe" 2017/18, nr 3, s. 10-11.
- Mapa metodycznych inspiracji współczesnego nauczyciela. Wybrane przykłady, "Kwartalnik Edukacyjny" 2017, nr 4 (9), s. 38-50 [wyd. 2018] - artykuł w czasopiśmie punktowanym.
- III Kongres Dydaktyki Polonistycznej, "Kwartalnik Edukacyjny" 2017, nr 4 (9), s. 106-110 [sprawozdanie w czasopiśmie punktowanym].
- Główne obszary kompetencji współczesnego nauczyciela i ich wpływ na kierunki rozwoju dydaktyki szkolnej. Wybrane zagadnienia, [w:] ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС. Випуск 16. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, Kijów 2018, s. 119-126.
- Kopalnia odkrywkowa dobra, "Uczyć lepiej. Czasopismo oświatowe" 2018, nr 4, s. 12-13.
- Digitalny imigrant czy digitalny tubylec? Kilka uwag o kompetencjach techniczno-medialnych współczesnego nauczyciela polonisty, [w:] Profilaktyka szkolna wobec wyzwań współczesności - koncepcje, badania, propozycje rozwiązań, pod red. Z. Gasia, Lublin 2017, s. 61-74 [wyd. 2018].
- ВЫБРАННЫЕ МЕТОДЫ РАБОТЫ С ЛИТЕРАТУРОЙ В ЛИЦЕЕ. ОБЗОР (Wybrane metody pracy z literaturą w szkole ponadpodstawowej. Przegląd), [w:] ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС. Випуск 17. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, Kijów 2018, s. 100-109.
- РАБОТА СО СПОСОБНЫМ УЧЕНИКОМ – ИСПЫТАНИЕ ДЛЯ СОВРЕМЕННОГО УЧИТЕЛЯ (Praca z uczniem zdolnym jako wyzwanie dla współczesnego nauczyciela), [w:] ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС. Випуск 18. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, Вінниця 2018, s. 61-69.
- Co wpływa na nasze postawy i oceny? Pułapki efektów poznawczych, "Uczyć lepiej. Czasopismo oświatowe" 2018/19, nr 1, s. 14-15.
- Wizja dobrego nauczyciela języka polskiego a programy specjalizacji nauczycielskiej. Próba konfrontacji w kontekście obecnej reformy edukacji, [w:] ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС. Випуск 20. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, Вінниця 2018, s. 23-31.
- "Wejdź w konwencję!" - o projekcie kreatywnego pisania, [w:] КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ АЛЬМАНАХ Випуск 10., Вінниця 2018, s. 23-33.
- Dydaktyka uniwersytecka jako nowy przedmiot w programie studiów doktoranckich. Wybrane zagadnienia, [w:] "Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego" 2017 [wyd.: 2018], pod red. D. Krzyżyk, T. 26, s. 277-292 [artykuł w czasopiśmie punktowanym].
- "To nieuczciwe zmuszać żółwie, aby ścigały się z zającami". Przegląd wybranych cech indywidualnych różniących uczniów, ГУМАНІТАРНИЙ КОРПУС Випуск 21. Збірник наукових статей з актуальних проблем філософії, культурології, психології, педагогіки та історії, Видавництво «Нілан Лтд», Kijów 2018, s. 51-60.
- Rola rodziców w rozwijaniu umiejętności czytania i zainteresowań czytelniczych dzieci. Wybrane zagadnienia, [w:] "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia" pod red. P. Sporka i M. Sienko, Kraków 2018, s. 251-262.
- Indywidualizacja kształcenia literackiego w szkole średniej. Model zadaniowy, Lublin 2018, ss. 510 - książka naukowa recenzowana.
- Studia z Polonistycznej Teorii Kształcenia, [w:] Encyklopedia 100-lecia KUL, red. E. Gigilewicz, T. 2., Lublin 2018, s. 402-403.
2017
- Nauczyciel akademicki wobec wyzwań współczesności, [w:] Nauki społeczne i humanistyczne wobec wyzwań XXI wieku, red. K. Pujer, Wrocław 2017, s. 41-52.
- Nauczycielskie sposoby na nieczytanie lektur przez uczniów. Wybrane zagadnienia, [w:] Nauki społeczne i humanistyczne wobec doświadczeń przeszłości i wyzwań przyszłości. Wybrane zagadnienia, red. K. Pujer, Wrocław 2017, s. 35-47.
- Między partnerstwem a mistrzostwem. Nauczyciel polonista we współczesnej szkole, Lublin 2017, 302 s. - autorstwo książki naukowej recenzowanej.
- O autorytecie nauczyciela słów kilka, "Kwartalnik Edukacyjny" 2017, nr 3 (90), s. 90-102 - artykuł naukowy w czasopiśmie punktowanym.
2016
- O kłopotach polonistów z multimediami, [w:] e-polonistyka 3, pod red. A. Dziak i A. Kopacz, Lublin 2016, s. 173-186.
2015
- „(…) mistrzyni prowadzi nas nad Skamander”. „Pieśń o Troi” Colleen McCollough jako kontekst dla czytania Homera w szkole ponadgimnazjalnej, [w:] Fundamenty czy fundamentalizmy: antyk grecko-rzymski i Biblia w szkole, red. E. Jaskółowa i K. Biedrzycki, Warszawa 2015, s. 148-162 – artykuł naukowy w publikacji recenzowanej.
- Religia w edukacji polonistycznej – redakcja naczelna publikacji naukowej (TN KUL).
- Młodzież i wolność – „Ewangelia według Jezusa Chrystusa” Jose Saramago jako lektura fascynująca czy zakazana?, [w:] Religia w edukacji polonistycznej, red. M. Marzec-Jóźwicka, Lublin 2015, s. 57-74 – artykuł naukowy w publikacji recenzowanej.
Ostatnia aktualizacja: 07.01.2021, godz. 10:14 - Magdalena Marzec-Jóźwicka