Krajowe Ramy Kwalifikacji to opis wzajemnych relacji między kwalifikacjami, integrujący różne krajowe podsystemy kwalifikacji. Służy on przede wszystkim większej przejrzystości, dostępności i jakości zdobywanych kwalifikacji. KRK stworzone zostały między innymi dla potrzeb rynku pracy i społeczeństwa obywatelskiego. Ważny jest także fakt, że KRK zawierają opis hierarchicznego systemu poziomów kwalifikacji - każda kwalifikacja jest umieszczona na jednym z tych poziomów.
- Krajowe Ramy Kwalifikacji dla polskiego szkolnictwa wyższego
- Zestawienie definicji KRK
- Podręcznik "Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego"
- Andrzej Kraśniewski: "Jak przygotować programy kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego?"
- Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz stopniach i tytule w zakresie sztuki - Dz.U. 2003 nr 65 poz. 595 (tekst ujednolicony)
- Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw
- Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst ujednolicony)
- Rozporządzenia MNiSW
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 września 2016 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przeprowadzania czynności w przewodzie doktorskim, w postępowaniu habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora
- Rozporządzenie z dnia 13 kwietnia 2016 r. w sprawie studiów doktoranckich i stypendiów doktoranckich
- Rozporządzenie z dnia 9 lutego 2012 r. w sprawie sposobu i trybu ustalania wskaźników kosztochłonności dla poszczególnych kierunków studiów stacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich oraz obszarów kształcenia, a także dla stacjonarnych studiów doktoranckich; NOWELIZACJA: Rozporządzenie z dnia 19 listopada 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu ustalania wskaźników kosztochłonności dla poszczególnych kierunków studiów stacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich oraz obszarów kształcenia, a także dla stacjonarnych studiów doktoranckich
- Rozporządzenie z dn. 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela,
- Rozporządzenie z dn. 4 listopada 2011 r. w sprawie wzorcowych efektów kształcenia (filozofia),
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 września 2016 r. w sprawie charakterystyk drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typowych dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach szkolnictwa wyższego po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4 – poziomy 6–8,
- Rozporządzenie z dn. 2 listopada 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą być spełnione, aby zajęcia dydaktyczne na studiach mogły być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość,
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 września 2016 r. w sprawie warunków prowadzenia studiów
- Rozporządzenie z dn. 20 września 2016 r. w sprawie ogólnych kryteriów oceny programowej,
- Rozporządzenie z dn. 29 września 2011 r. w sprawie wzoru oświadczenia studenta o spełnianiu warunków do podjęcia i kontynuowania studiów stacjonarnych w uczelni publicznej bez wnoszenia opłat,
- Rozporządzenie z dn. 16 września 2016 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów,
- Rozporządzenie z dn. 14 września 2011 r. w sprawie warunków i trybu przenoszenia zajęć zaliczonych przez studenta,
- Rozporządzenie z dn. 1 września 2011 r. w sprawie kształcenia na studiach doktoranckich w uczelniach i jednostkach naukowych (tekst jednolity)
- Rozporządzenie z dn. 1 września 2011 r. w sprawie tytułów zawodowych nadawanych absolwentom studiów, warunków wydawania oraz niezbędnych elementów dyplomów ukończenia studiów i świadectw ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru suplementu do dyplomu,
- Rozporządzenie z dn. 8 sierpnia 2011 r. w sprawie obszarów wiedzy, dziedzin nauki i sztuki oraz dyscyplin naukowych i artystycznych.
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 września 2016 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków przeprowadzania czynności w przewodzie doktorskim, w postępowaniu habilitacyjnym oraz w postępowaniu o nadanie tytułu profesora
- Regulaminy studiów w KUL
- Regulamin studiów doktoranckich w KUL (tekst jednolity uwzględniający zmiany wprowadzone uchwałą Senatu KUL 685/IV/1 z dnia 28.04.2009 r. oraz uchwałą Senatu KUL 715/II/14 z 26.04.2012 r.)
- Regulamin studiów doktoranckich KUL (regulamin obowiązuje od 1 października 2013 r., kształcenie rozpoczęte przed 1 października 2012 prowadzi się zgodnie z regulamniem obowiązującym 30 września 2011 r.)
- Regulamin studiów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II (przyjęty uchwałą Senatu KUL 726/II/18 z dnia 21.03.2013 r., obowiązujący od 1 października 2013 r.); Regulamin studiów KUL (przyjęty uchwałą Senatu KUL 753/II/5 z dnia 30 kwietnia 2015 r., obowiązujący od 1 października 2015 r.)
Europejski System Transferu Punktów (ECTS, ang. European Credit Transfer System)
ECTS jest systemem punktów zaliczeniowych stosowanym w szkołach wyższych Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego, który obejmuje wszystkie kraje zaangażowane w Proces Boloński. Jego celem jest promowanie mobilności studentów (poprzez zaliczanie w uczelni macierzystej okresu studiów zrealizowanego przez studenta w uczelni zagranicznej), a także ułatwienie planowania, zdobywania, oceniania, uznawania i walidacji kwalifikacji oraz jednostek edukacyjnych.
Podstawowe dokumenty ECTS
- Podstawowe cechy ECTS (2009): w języku polskim, w języku angielskim
- Podstawowe cechy ECTS (2007): w języku polskim, w języku angielskim
- Katalog przedmiotów ECTS (2008): check-list; wyjaśnienia dotyczące struktury Katalogu Przedmiotów
Przewodniki ECTS
- Przewodnik ECTS z 2009 roku: w języku polskim, w języku angielskim
- Przewodnik ECTS z 2006 roku: w języku polskim
- Przewodnik ECTS z 2004 roku: w języku polskim, w języku angielskim
- Przewodnik ECTS z 1995 roku: w języku polskim
Glosariusz terminów i pojęć używanych w europejskich programach współpracy w dziedzinie edukacji (on-line):
- część I: angielsko-polska
- część II: polsko-angielska
Krajowe Ramy Kwalifikacji na Wydziale Filozofii
Wzory ujednoliconych formatek opisu toku kształcenia
- Uchwała Senatu KUL z dnia 29 września 2015 r. w sprawie wytycznych programowych
- Tryb opiniowania programów kształcenia na Wydziale Filozofii KUL przez interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych
- Pozostałe regulacje wewnętrzne
- Instrukcja do opracowania programów i planów studiów na rok 2012/13
- Formularz: kierunkowe efekty kształcenia
- Formularz: karta kierunku
- Formularz (doc, xls): modułowy program studiów
- Instrukcja sporządzania kart przedmiotów na rok 2012/2013
- Formularz: karta przedmotu (pl), karta przedmiotu (en) [kartę przedmiotu należy sporządzić w języku wykładowym]
- Formularz: karta przedmiotu - seminarium dyplomowe
- Przykładowa karta przedmiotu: filozofia przyrody i nauk przyrodniczych; [pdf]
- Przykładowa karta przedmiotu: filozofia religii (seminarium magisterskie); [pdf]
- Formularz: wykaz zajęć pracownika
Ostatnia aktualizacja: 03.10.2016, godz. 10:00 - Anna Starościc