





















| Wykaz skrótów EK - Encyklopedia Katolicka, Lublin 1973; HM - Homo Meditans, Lublin 1984; RTK - "Roczniki Teologiczno-Kanoniczne"; 1973 1. Bage, EK I 1257; 2. Bagnoregio, EK I 1258; 1975 3. Dowartościowanie kultury intelektualnej przez Klemensa Aleksandryjskiego jako rezultat polemiki antyheretyckiej, "Studia Pelplińskie" 5 (1975) 177-199; 1976 4. Barranca Barmeja, EK II 62; 5. Barranquilla, EK II 62; 6. Bucaramanga, EK II 1144; 1978 7. Aktualny stan badań nad Klemensem Aleksandryjskim, "Collectanea Theologica" 48 (1978) z. 3, 175-177; 8. Formy i zasady pierwszych wspólnot chrześcijańskich na podstawie Stromatów Klemensa Aleksandryjskiego, RTK 25 (1978) z. 4, 7-10; 9. Struktury semantyczne wyrazu paideia w Stromateis Klemensa Aleksandryjskiego, w: Z zagadnień literatury greckiej, pod red. J. Pliszczyńskiej, Lublin 1978, 127-151; 1979 10. Dafne, EK III 969-970; 11. Dekster, EK III 1122; 12. Delfy, EK III 1129-1130; 13. Demeter, EK III 1142-1144; 14. Dezydery, EK III 1230; 15. Dhimmi, EK III 1238; 16. Diatessaron, EK III 1296-1297; 17. Didascalia apostolskie, EK III 1303-1304; 18. Dionizos, EK III 1334-1336 (współautorstwo); 19. Dionizy Bar Salibi, EK III 1339; 20. Dionizy Mały, EK III 1340-1341; 21. Dioskur papież, EK III 1344; 22. Dioskur patriarcha, EK III 1343-1344; 23. Kerygmat pisemny w teorii i praktyce Klemensa Aleksandryjskiego, RTK 26 (1979) z. 6, 21-43; 24. Klemens Aleksandryjski - pedagog oświeconych, "Ateneum Kapłańskie" 93 (1979) 27-36; 25. Wychowawcza funkcja Prawa Starego Testamentu w koncepcji Klemensa Aleksandryjskiego, RTK 26 (1979) z. 3, 17-36; 1980 26. Agape istotą chrześcijaństwa według Klemensa Aleksandryjskiego, "Studia Pelplińskie" 11 (1980) 101-127; 27. Agape w pismach Klemensa Aleksandryjskiego, Pelplin-Lublin 1980, ss 149 (offset); Recenzja: - H. Wolak, "Vox Patrum" 1 (1981) 77-79; 28. Miejsce i rola bojaźni Bożej (fobos) na drodze dążenia do doskonałości chrześcijańskiej według Klemensa Aleksandryjskiego, RTK 27 (1980) z. 3, 21-30; 29. Qua paideia Clemens Alexandrinus imbutus appareat in animadvertenda falsa gnosi, "Studia Antiquitatis Christianae" 2 (1980) 37-83; 1981 30. Kościół jako szkoła Logosu w doktrynie Klemensa Aleksandryjskiego, RTK 28 (1981) z. 4, 127-143; 31. Znaczenie słów Klemensa Aleksandryjskiego "modlitwa jest rozmową z Bogiem" w ich kontekście bliższym i dalszym, Tarnowskie Studia Teologiczne 8 (1981) 129-132; 1982 32. O regule św. Benedykta bez benedyktyńskiej pokory, Vox Patrum 3 (1982) 160-168 (Recenzja pracy E. F. Saner, Benediktsregel und Weltlente, Augustin - Hangelar 1980); 1983 33. Doctrina Patrum, EK IV 2-3; 34. Donatyzm, EK IV 111-113; 35. Donus, EK IV 116-117; 36. Drakoncjusz, EK IV 183; 37. Dydym Ślepy, EK IV 414-415; 38. Dyktyniusz z Astorgii, EK IV 416-417; 39. Dziech Józef, EK IV 464; 40. Efrem, EK IV 681-683; 41. Egbert z Yorku, EK IV 686; 42. Ekumeniusz, EK IV 852-853; 43. Eliasz, EK IV 888; 44. Elipidiusz Rustyk, EK IV 902; 45. Elwira, EK IV 906-907; 46. Enaniszo, EK IV 982; 47. Ennodiusz; EK IV 1009-1020; 48. Epidauros, EK IV 1019-1020; 49. Epifaniusz, EK IV 1021-1023; 50. Epitoma, EK IV 1054; 51. Eros, EK IV 1094-1095; 52. Eucheriusz, EK IV 1283-1284; 53. Eugeniusz II (III), EK IV 1293-1294; 54. Eusebius Gallinacus, EK IV 1339; 55. Eutropiusz, EK IV 1346; 56. Eutropiusz Prezbiter, EK IV 1347; 57. Euzebiusz z Cezarei, EK IV 1351-1355; 58. Euzebiusz z Doryleum, EK IV 1355; 59. Euzebiusz z Samosat; EK IV 1356-1357; 60. Ewagriusz Prezbiter, EK IV 1374; 61. Ewagriusz z Antiochii, EK IV 1372; 62. Idee pedagogiczme Klemensa Aleksandryjskiego, "Vox Patrum" 4-5 (1983) 64-80; 63. Kościół - Agape według Klemensa Aleksandryjskiego, Lublin 1983, ss. 200; Recenzje: - Zenon Ziółkowski, Aktualność Ojców Kościoła, "Kierunki" 29 (1983) nr 42, 11; - Bibliofil, "Tygodnik Powszechny" 37 (1983) nr 48, 8; - E. Guziakiewicz, Kościół Agape, "Katolik" 1984, nr 24, 5; - "Ateneum Kapłańskie| 101 (1981) 309-310; 64. Święty Seweryn Apostoł Noricum, "Vox Patrum" 4-5 (1983) 81-87; 1984 65. Formy i cele modlitwy doskonałego chrześcijanina (gnostyka) według Klemensa Aleksandryjskiego, w: Medytacja (HM I) pod red. W. Słomki, Lublin 1983, 127-132; 66. Motywacja czynnej miłości bliźniego u Klemensa z Aleksandrii, w: Medytacja (HM I) pod red. W. Słomki, Lublin 1983, 133-147; 67. Spotkanie Sekcji Patrystycznej w Gdańsku-Oliwie, "Vox Patrum" 6-7 (1984) 465-469; 68. Szkic chrystologii Klemensa Aleksandryjskiego w świetle onomastyki I księgi Pedagoga, "Vox Patrum" 6-7 (1984) 101-125; 69. Trynitarny wymiar miłości chrześcijańskiej w przekazach biblijno-patrystycznych, RTK 31 (1984) z. 4, 43-54; 70. Zagadnienie medytacji w nauce Ojców Kościoła, w: Medytacja (HM I) pod red. W. Słomki, Lublin 1984, 55-81; 1985 71. Rewaloryzacja idei postów w nauczaniu Ojców Kościoła, w: Asceza odczłowieczenie czy uczłowieczenie (HM III) pod red. W. Słomki, Lublin 1985, 125-136; 72. Świętość małżeństwa i rodziny według Klemensa Aleksandryjskiego, "Vox Patrum" 8-9 (1985) 95-125; 1987 73. Termin "eucharystia" w pismach Klemensa Aleksandryjskiego, "Vox Patrum" 12-13 (1987) 73-86; 1988 74. Chrześcijanie wobec kultury i cywilizacji grecko-rzymskiej. Stanowisko Klemensa Aleksandryjskiego, w: Chrześcijanie a życie publiczne w Cesarstwie Rzymskim III-IV w., pod red. J. Śrutwy, Lublin 1988, 33-62; 75. "Miłować Boga całym umysłem" w interpretacji Klemensa Aleksandryjskiego "Vox Patrum" 14-15 (1988) 603-620; 1989 76. Fakund, EK V 18; 77. Faust z Bizancjum, EK V 78-79; 78. Fastydiusz, EK V 63; 79. Faust z Riez, EK V 79-80; 80. Faustyn, EK V 81; 81. Febadiusz, EK V 83; 82. Feliscyn, EK V 103-104; 83. Feliks III (II), EK V 107; 84. Feliks IV (III), EK V 107-108; 85. Ferreol, EK V 143; 86. Filaster, EK V 192-193l 87. Fileas, EK V 194; 88. Filetos Gnostyk, EK V 194; 89. Filip, EK V 199; 90. Filip Arab; EK V 204; 91. Filip Prezbiter, EK V 207; 92. Filip z Side, EK V 208; 93. Filokalia, EK V 230-232 (współautorstwo); 94. Filoksen, EK V 232; 95. Filon z Aleksandrii EK V 236-239 (współautorstwo); 96. Filostorgiusz, EK V 240-241; 97. Firmicus Maternus, EK V 300; 98. Firmus, EK V 301; 99. Flawian I, EK V 323; 100. Florilegium, EK V 344-345; 101. Fociusz Diakon, EK V 360; 102. Fruktuoz, EK V 729 103. Fulgencjusz z Ruspe, EK V 754-756; 104. Gallandi, EK V 831; 105. Gelazy I, EK V 932; 106. Gelazy z Cezarei, EK V 933; 107. Gennadiusz, EK V 963; 108. German I, EK V 1001-1002; 109. Geroncjusz z Jerozolimy, EK V 1015; 110. Katolicki Uniwersytet Lubelski. Katedra Patrologii, "Vox Patrum" 16-17 (1989) 367-368; 1990 111. Miłość syntezą chrześcijaństwa, Lublin 1990, ss. 219 (indeksy); Recenzje: - J. Werbiński, "Ateneum Kapłańskie" 116 (1991) 550-552; - P. Paciorek, Franciszek Drączkowski, L Amour - Synthese du christianisme, Lublin 1990, "Revue des Etudes Augustiennes" 37 (1991) 183-185; 1991 112. Miłość syntezą chrześcijaństwa, Lublin 1991, ss. 227, wydanie II poszerzone; Recenzje: - A. Eckmann, Ateneum Kapłańskie, nr 509, s. 191-193; 113. Posty a miłość chrześcijańska w przepowiadaniu Leona Wielkiego, w: Historia i Logos, pod red. K. Machety, K. Góździa, M. Kowalczyka, Lublin 1991, 130-136; 1992 114. Cierpienie i śmierć w nauce Ojców Kościoła, w: Cierpienie i śmierć (HM XIII) pod red. A. J. Nowaka, Lublin 1992, 29-48; 115. Eucharystia - nieustanne dziękczynienie według Klemensa Aleksandryjskiego, w: Eucharystia - miłość i dziękczynienie (HM IX) pod red. W. Słomki, A. J. Nowaka, Lublin 1992, 43-51; 116. Miłość istotą chrześcijaństwa i miarą człowieczeństwa, w: Być chrześcijaninem dziś. Teologia dla szkół średnich, pod red. M. Ruseckiego, 1992, 591-616; 1993 117. Errori di base nell esegsi eterdossa secondo l insegnamento di Clemente Alessandrino, w: Biblioteca di Scienze Religiose 106: Esgesi e catechesi nei Padri (secc. II-IV) a cura di Sergio Felici, Roma 1993, 97-106; 118. Gott ist die Liebe. Eine patristische Studie, Lublin 1993, ss. 344; Recenzje: - T. Polanowski, Bóg jest miłością, Ezop nr 1 (1) wrzesień 1994, s. 13; 119. Koncepcja miłości chrześcijańskiej w przekazach biblijno-patrystycznych, w: Miłość w postawie ludzkiej (HM VIII), pod red. W. Słomki, Lublin 1993, 117-136; 120. Przedmowa, w: Wczesnochrześcijańska asceza. Zagadnienia wybrane, pod red. F. Drączkowskiego, J. Pałuckiego, Lublin 1993; 121. Wczesnochrześcijańska asceza. Zagadnienia wybrane, Lublin 1993 (współredakcja); 122. Greccy Ojcowie, EK VI 61-64; 123. Grzegorz z Nazjanzu, EK VI 313-316; 124. Grzegorz z Nysy, EK VI, 316-320 125. Hipolit, EK VI 916-918; 126. Hipolita statua, EK VI 919; 127. Ignacy Antiocheński, EK VI 1441-1443. 1994 128. Do Boga, który uwesela, Lublin 1993, ss. 65; 129. Ewangelizacja w epoce patrystycznej. Zagadnienia wybrane, red. F. Drączkowski, J. Pałucki, Lublin 1994, ss. 169; Recenzje: Valdemarus Turek, Latinitas 1995 lib. III p. 279-280; 130. Idea kerygmatu pisemnego w przekazach patrystycznych, w: Ewangelizacja w epoce patrystycznej. Zagadnienia wybrane, Praca zbiorowa pod red. F. Drączkowskiego, J. Pałuckiego, Lublin 1994; 131. Katedra Patrologii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim - rys historyczny, w: Tysiąc imion Chrystusa, (1994) s. 9-15; 132. Profil organizacyjno-naukowy Seminarium Patrystycznego w KUL (1983-1993), w: Tysiąc imion Chrystusa, (1994) s. 29-43; 133. Przedmowa, w: Ewangelizacja w epoce patrystycznej. Zagadnienia wybrane, Lublin 1994, s. 5-8; 1996 134. Filantropia (ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ) - humanitaryzm chrześcijański według Klemensa Aleksandryjskiego, RTK 43 (1996) z. 4, 75-86; 135. Gnoza w ujęciu Klemensa Aleksandryjskiego, SACh 12 (1996) 9-21; 136. Godność chrześcijanina w nauczaniu Ojców Kościoła. Red. F. Drączkowski, J. Pałucki, Lublin 1996, ss. 192; 137. Patrologia. Część pierwsza, Toruń 1996, ss. 143; 138. Podstawowe błędy heterodoksyjnej egzegezy Pisma św. Według Klemensa z Aleksandrii, "Studia Pelplińskie" 24 (1996) 129-137; 139. Poza miłością nie ma zbawienia, Pelplin - Toruń 1996, ss. 86; Recenzje: Antoni Jozafat Nowak, Roczniki Teologiczne KUL t. XLIV (1997) z. 5. S. 131-132; 140. Przedmowa, w: Godność chrześcijanina..., s. 3-10 (1996); 1997 141. Droga doskonalenia chrześcijańskiego w epoce patrystycznej. Zagadnienia wybrane, red. F. Drączkowski, J. Pałucki, M. Szram, Lublin 1997, ss. 185; 142. Iluminacja w okresie patrystycznym, EK VII 34-35; 143. Izydor Gnostyk, EK VII 622; 144. Izydor z Sewilli, EK VII 619-621; 145. Jezus Chrystus. Nazwy patrystyczne, EK VII 1353-1355; 146. Kościół jako państwo (?????) w nauce Klemensa Aleksandryjskiego, Vox P 17 (1997) z. 32-33, s. 35-43; 147. Miłość - Agape syntezą chrześcijaństwa, Pelplin - Toruń 1997, ss. 256; 148. Przekłady: - List II Cyryla Aleksandryjskiego Do Nestoriusza, w: Maryja w tajemnicy Chrystusa, pod red. S. C. Napiórkowskiego, S. Longosza, Niepokalanów 1997, s. 231-233; - List Nestoriusza do Cyryla Aleksandryjskiego, w: Maryja w tajemnicy Chrystusa [j. w. ], s. 227-230; 149. Słowo wstępne, w: Piotr Kwiatkowski, Ojcowie Kościoła w Brewiarzu. Indeksy, Toruń 1997, s. 5-8; 150. Święty Leon Wielki Apostołem dobroczynności, w: Mistrz i Przyjaciel. Księga Pamiątkowa ku czci Prof. dra hab. Marka Zahajkiewicza. Red. J. Pałucki, Lublin 1997, s. 207-218; 151. Wstęp, w: Droga doskonalenia chrześcijańskiego, Lublin 1997, s. 3-8; 1998 152. [Francesco Di Fordon] La salvezza e nelľ amore, Roma (Edizioni Dehoniane), 1998, ss. 47; Recenzje: - Waldemar Turek, Salesianum 62 (2000) 4, s. 813-814; 153. OjcowieKościoła wobec filozofii i kultury klasycznej. Zagadnienia wybrane, red. F. Drączkowski, J. Pałucki, M. Szram, Lublin 1998, ss. 203; 154. Patrologia, Bernardinum, Pelplin - Lublin 1998, ss. 445; Recenzje: - Cz. S. Bartnik, Vox P 34/35 1998, s. 516-520; - Marek Marczewski, Vox P 34/35 1998, s. 520-523; - Cz. S. Bartnik, Nowy podręcznik patrologii - od dawna oczekiwany, Miesięcznik Diecezji Pelplińskiej, Grudzień 98, z. 12, s. 772-776; - M. Marczewski, Collectanea Theologica 69 (1999) nr 2, s. 225-228; - Polycarpus Nowak, Latinitas 1999, lib. III p. 283-284; 155. Piękno prawdziwe. Konferencje radiowe, Pelplin 1998, ss. 215; Recenzje: - G. Jaśkiewicz, Jak być pięknym? Niedziela 44/98 1 XI 1998, s. 9; 156. Wstęp, w: OjcowieKościoła wobec filozofii i kultury klasycznej. Zagadnienia wybrane, red. F. Drączkowski, J. Pałucki, M. Szram, Lublin 1998, s. 3-8; 1999 157. Kerygmat pisany w nauce Ojców Kościoła, w: Jak przekazywać wiarę dzisiaj? (Anamnesis 16). Biuletyn Komisji Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów Episkopatu Polski, Rok V - Numer 16 (1) 1998/99, Sandomierz, s. 42-54; 158. Pokój serca. Konferencje radiowe, Pelplin 1999, ss. 161; 159. F. Drączkowski, P. Szczur, Wkład Katedr Patrologii KUL w przybliżanie nauki Ojców Kościoła, Vox P 19(1999) t. 36-37, s. 39-51; 2000 160. ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000, ss. 75; 161. Błogosławieni znaczy szczęśliwi. Konferencje radiowe, Pelplin 2000, ss. 175; Recenzje: - G. Jaśkiewicz, Jak być szczęśliwym?, Niedziela Nr 51(395) C Rok XLIII, 17 XII 2000, s. 32; 162. Informacja w służbie kerygmatu, w: Informacja - Kerygmat - Inicjacja (Anamnesis 24). Biuletyn Komisji Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów Episkopatu Polski, Rok VII - Numer 24 (1/2001), Sandomierz s. 30-42; 163. Kerygmat w przekazach patrystycznych, EK t. VIII [2000] 1362-1363; 164. Keryks słowa pisanego, w: Diligis Me? Pasce. Księga jubileuszowa dedykowana ks. bpowi W. Świerzawskiemu, Sandomierz 2000, t. II s. 27-33; 165. Modlitwa - "nieustanne przebywanie z Bogiem" - w świetle przekazów patrystycznych, w: Homo Orans, praca zbiorowa pod red. J. Misiurka, J. M. Popławskiego, Lublin 2000, s. 69-85; 166. Nowa wizja teologii. Ujęcie graficzne, Pelplin - Lublin 2000, ss. 285; |